přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Informační systém pro D1

Informační systém pro D1

Včerejší nehoda na D1 je smutná událost, která mě nutí položit otázku,  zda opravdu nehoda musela mít takové rozměry. Žijeme v době informačních systémů, kdy není technický problém sdělovat informace rychle a přesně. Správná informace ve správnou chvíli může být základem dobrého rozhodnutí.


reklama

V komentářích události zaznívaly nářky nad počasím. Ano to změnit nemůžeme, ale kdo jezdí po D1 v zimě, ví, že pokaždé když začne sněžit, je kolem Jihlavy kalamita. Převrácený turecký kamión na letních pneumatikách.

Počasí nezměníme, ale můžeme se naučit s ním žít. Podívejme se třeba na Chorvatské dálnice. Dálnice kolem Záhřebu trpí častými mlhami. Ale je na ni informační systém, který podle mlhy řídí rychlost. Pokaždé, když je mlha, sníží rychlost tak na 80 km/h a upozorňuje na dodržování odstupů. Nebo například pokud projedete tunelem Svety Rok dostanete se z vnitrozemí na pobřeží, a tam je často problém se silným větrem. Opět podle větru se řídí rychlost provozu na dálnici.

Naše dálnice má také informační systém. Ovšem po většinu času na něm svítí informace o tom, že dopravní zpravodajství najdete na FM 9X.X. Opravdu užitečné. Na to by stačil billboard. Pokud by na D1 byl informační systém, který by v případě sněžení na vysočině snížil maximální povolenou rychlost a upozornil na dodržování odstupů, pak by k podobné nehodě nemuselo dojít.

Nahoru

(Jako ve škole)
 

Top články z OpenOffice.cz

Příspěvky

Informační systém pro D1
Martin Stříž 22. 03. 2008, 10:26:20
Odpovědět  Odkaz 
Opravdu je potřeba informační systém na to, aby mi řekl, že mám zpomalit a udržovat odstup? Snad vidím, jaký je stav a podle toho jedu.

A kdo na "zasněžené" dálnici jede dál kilo třicet bez odstupů, tak tomu nepomůže ani deset informačních systémů.
Re:Informační systém pro D1
3797 22. 03. 2008, 20:54:30
Odpovědět  Odkaz 
Snad vidím, jaký je stav a podle toho jedu.

to ovsem tyka jen asi 20% obyvatelstva
Jirka Vrba Re:Informační systém pro D1
baf 22. 03. 2008, 22:00:05
Odpovědět  Odkaz 
znamenalo by to omezeni maximalni rychlosti, ne doporucenou rychlost. Podle pravidel sice musis prizpusobit rychlost stavu vozovky, ale hold to kazdy neodhadne. Nedodrzeni te osmdesatky je uz je jasny a prokazatelny dopravni prestupek.

Co se tyka rozestupu, tak to je D1 uplna katastrofa a kazde varovani muze jedine pomoct. Ve zmiovanem Chorvatsku jedu v sesti kilometrovem tunelu, obcas si prectu 'držite razmak' a donuti me to zkontrolovat jestli odstup drzim nebo ne. A nepise se to vsude, ac je to dulezite, pise se to tam, kde je to nezbytne nutne.
Informační systém pro D1
JKr 22. 03. 2008, 19:43:51
Odpovědět  Odkaz 
Jednou jedu po D1 a kousek (~40km) za Prahou. Je podzim, prší. Všichni jedou rychle (normálně) a najednou všichni hromadně zpomalují, tu auto na poli, tu ve svodidlech ... šlápnu na brzdu a zjistím, že ta nefunguje, protože silnice je jedno velký zrcadlo (=ledovka). Měl jsem rozumnej rozestup a tak se mi nic nestalo, ale vždy koukám do zrcátka kterej ... to za mnou povalí a posune mě tam, kam nechci. Je to skutečně hodně blbej pocit.
Miroslav Hrončok Informační systém pro D1
churchyard 24. 03. 2008, 23:10:02
Odpovědět  Odkaz 
Před jednou kolem 15.-20. kilometru od Prahy svítilo na tabuli: 66 km hromadná nehoda - 95 km, silnice je neprůjezdná.
Pak celou dobu nic, člověk neví, kde to vůbec bude, policajti nejsou. Pak ho ukolébá pocit, že to nic není, protože na všech dalších tabulích je jen odkaz na Radiožurnál. Anténu jsme měli urvanou, takže odkaz byl k ničemu, nakonec že sjedeme na Humpolec možná, jestli něco bude vidět. K sjezdu na Humpolec jsem se nedostali, protože už na 86. to zatuhlo. Informace na mostě říkala McDonald's: 30 minut, byli jsme tam za necelých 5 hodin.

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Jirka Vrba

Jirka Vrba

Někdy v minulém století vystudoval stavební fakultu, kde i posléze působil a oblíbil si UNIX. Dále se několit let živil jako programátor, posléze vedoucí vývoje webových aplikací a dnes scrum master v Seznam a.s.


  • Distribuce: Ubuntu, Centos, OpenWRT
  • Grafické prostředí: GNOME KDE
  • Hodnocení autora: *

| proč linux | blog



Public Relations

QNAP uvedl novou modelovou řadu NAS TVS-x82T

Společnost QNAP uvedla na trh novou modelovou řadu NAS TVS-x82T, kterou tvoří tři různé modely (TVS-1282T, TVS-882T a TVS-682T). Nová řada je založena na vícejádrových procesorech Intel Core aktuální generace se 14nm výrobním procesem. Díky nim mohou nové NASy nabídnout dostatek výkonu i pro aplikace náročné na CPU.

Pokračování ...


CIO Agenda 2016