přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Je internetový obchod pohodlnější?

Je internetový obchod pohodlnější?

Večer si po internetu objednám knihu, zaplatím pomocí internetu a za tři dny mi ji doručí až domů? Je tomu skutečně tak?


reklama

Je před vánoci a podobný nápad mělo určitě více lidí, tak se dá čekat, že se internetoví prodejci se trochu zapotí. Koneckonců proto mají u produktů termín dodání a ten se prodloužil Jenomže je to jen hra. Co se stane když ho nedodrží? Nic.

Jestli potom není lepší vyrazit do obchodu a knihu si koupit. Tam vyměním peníze za knihu, nikoliv pouze za slib, že možná někdy něco bude. A když ne pod stromečkem, tak alespoň v lednu.

A proč si tak zoufám? 5. prosince jsem si objednal dvě knihy na vltava.cz pro dceru k vánocům. Termín dodání 19.12. se mi moc nelíbil, ale objednal jsem a zaplatil. Dnes je poslední normální den před vánoci a nemám ani peníze ani knihy. Po deseti pokusech se dovolat jsem se dozvěděl, že knihu dodavatel nedodal, pošta nebere zakázky a pro druhou si můžu jít vystát frontu na osobní odběr. No peníze, že mi tedy pošlou zpátky.
Źádná omluva, žádna snaha problémy řešit.

Je opravdu internetový obchod pohodlnější?

Nahoru

(Jako ve škole)
 

Top články z OpenOffice.cz

Příspěvky

Je internetový obchod pohodlnější?
andr 21. 12. 2007, 10:35:48
Odpovědět  Odkaz 
nemohu zobecnit, ale na www.vltava.cz je to skoro pravidlo. Vzpominam si na vanoce 5 let zpatky, kdy jsem si objednal a zaplatil CD na pocatku prosince. Po 10 telefonatech, dvou ujistenich, ze uz to posilaji a 3 emailech (treti sel tehdy primo p. Hlavenkovi) jsem v breznu dostal, co jsem zaplatil na pocatku prosince.

Jinak jsem za letosni rok pres internet objednal a predem zaplatil asi 10 nakupu. Vsechny takto objednane nakupy problehly korektne, zbozi bylo doruceno jak melo. Pres internet nakupuju rad.

Vlastne jsem si vzpomnel na jeden letosni nakup - Elektro Cigler mi po potvrzeni objenavky a 2 telefonatech rekli, ze zbozi nemaji a nebudou mit. Tady jsem nastesti neplatil predem...
Vlastimil Ott Je internetový obchod pohodlnější?
Vlastimil Ott 21. 12. 2007, 10:36:12
Odpovědět  Odkaz 
O Vltavě "se to ví". Dělá to tak už roky, proto tam objednávám jenom to, co chci bez ohledu na termín (pár cédéček, které jsem jinde nenašel). Dodací doby byly běžně šest až osm týdnů, takže na otázku v nadpisu odpovídám "Vltava rozhodně ne."

Něco jiného je ovšem taková Vltava2000, která pouze zastřešuje drobné obchodníky, kteří by sami na e-shop neměli peníze nebo energii. Takhle si ho jen zaplatí a můžou do něj narvat zboží. Takže tam rychle vidíš, kdo to je, obvykle jsou to fakt malí prodejci, kteří ti sami zvednou telefon, když se na něco ptáš.

Knihy bych dneska už asi po netu nekupoval, pokud by se nejednalo o specialitky. Ono i v takovém Tescu máme vcelku dobré knihkupectví (myslím venku, ne vevnitř), a to nespravedlivě pomíjím Librex a další v centru města. Nedávno tam skončila prodejna OP Prostějov a její místo zabralo knihkupectví, které bylo roky vedle... Takže tam chodím já.
Jiří Eischmann nakupování na internetu
Jiří Eischmann 22. 12. 2007, 16:00:20
Odpovědět  Odkaz 
Když u nás internetové obchody začínaly, tak jsem byl velký příznivec nakupování na internetu a nakupoval hodně. Postupně mě to ale omrzelo, neměl jsem sice nikdy vyloženě negativní zkušenost, ale nákup v kamenném obchodě má něco do sebe. Dřív jsem nakupoval knihy na Vltava.cz, teď si zajdu do Luxoru, výběr tam je ohromný, můžu si sednout, knížku prolistovat. To je neocenitelné.
Hodně ale nakupuju na internetu v Americe. Tam mi přijde, že jsou internetové obchody stále na vyšší úrovni. A hlavně ceny jsou mnohem menší než u nás :-) Rychlost je taky vysoká, ač jsou USA obrovská země. Letos jsem si objednával foťák z obchodu z úplně jiného státu, ve středu hodně pozdě večer jsem ho objednal a v pátek dopoledne jsem ho měl doma.
Hodně negativní zkušenost měl nedávno otec. Kupoval si hodinky na internetu, bylo u nich napsané, že je dodávají do 5 dní. Na druhý den mu došel e-mail, že dojdou do 3 týdnů, jestli s tím souhlasí, tak váhal, ale souhlasil. Hodinky nakonec došly za týdnů pět, navíc bez českého návodu. Tak psal, ať mu pošlou český návod, ten poslali, ale k jiným hodinkám, tak psal znovu, a napodruhé už mu správný návod došel.
Otec říkal, že příště si zajde k hodinářovi, sice zaplatí třeba o 10-15% víc, ale bude si je moct vyzkoušet a bude je mít hned. No a já se mu po takové zkušenosti ani nedivím.
Je internetový obchod pohodlnější?
paranoiq 21. 12. 2007, 12:33:14
Odpovědět  Odkaz 
knihy kupuju většinou v knihkupectví a pokud je neseženu tam, tak je obědnávám přímo od vydavatele. ještě jsem s nimi problém neměl.

předem po pár špatných zkušenostech (nikoliv s knihami) zásadně neplatím. to raději zaplatím poplatek za dobírku.
Je internetový obchod pohodlnější?
sweet128 21. 12. 2007, 16:13:21
Odpovědět  Odkaz 
Nebylo by lepší platit až na poště? Takhle si ty knihy můžete koupit i jinde a když dodají v lednu, ať to pošlou zpátky a obchod zaplatí poštovné 2x.
Je internetový obchod pohodlnější?
frankiess 21. 12. 2007, 16:28:47
Odpovědět  Odkaz 
Mám s vltava.cz stejné zkušenosti. Jednou mi dokonce poslali zásilku nadvakrát i se dvěma poplatky za poštu, i když jsem v objednávce zdůraznil, ať vše pošlou najednou...
Je internetový obchod pohodlnější?
lzap 21. 12. 2007, 20:55:59
Odpovědět  Odkaz 
Jakýpak že "o Vltavě se to ví", houby se ví. Máte se naučit kupovat na internetu :-)

Pravidlo první - nekupujte nic 14 dní před Vánocemi, pokud to máte na Vánoce...

LZ
Jirka Vrba Re: Je internetový obchod pohodlnější?
baf 22. 12. 2007, 12:11:00
Odpovědět  Odkaz 
Ahoj Lukasi, mas pravdu, ale to co jsem si uvedomil, je ten rozdil v komfortu. Na vltave nakupuju nekolik let a zadny fatalni problem s tim nebyl. Ale pokud nestaci koupit darek 19 dni pred vanocemi, tak to je spatne. System, ktery funguje jen nekdy neni moc pouzitelny, protoze takovych pravidel jake pises by se dalo najit mnohem vice.

V patek jsem objednavky zrusil, moje zena zajela do knihkupectvi, koupila co jsme chteli o 20% levneji a hned.
Klasicky obchod byl proste pohodlnejsi.

A jeste jedna aktualni zkusenost.
V pondeli 16.12. (tedy 7 dni pred vanoci) jsem objednal jeste jiny darek na obchodni-dum.cz a ten samy den mi telefonovali, ze nebude do vanoc, jestli ho i tak chci. V utery nakonec volali, ze uz ho maji a ze si muzu prijet. Od objednavky do dodani utekl jeden den a 2x mi zavolali.
Tomáš Hanusek Re:Re: Je internetový obchod pohodlnější?
hanus 24. 12. 2007, 00:09:30
Odpovědět  Odkaz 
Přítelkyně si letos k Vánocům přála nějakou tu lepší voňavku. Cena v obchodě 2300, ufff. Kouknul jsem 19.12. po netu, našel za 1300 v netovém obchodě, zvedl sluchátko, ověřil si dostupnost, objednal, dojel si pro to (upozornili mě, že by to už nedošlo), ušetřil 1000 kaček. Spokojenost.
Problém jsem měl jen jednou, když jsem chtěl přesnou značku a model mrazáku, který už nikde neměli a musel jsem cca 2 měsíce čekat, až to ve fabrice vyrobí. Pak opět bez problémů.
Hodně záleží, v jakém netovém obchodě člověk kupuje. Vybírám si ty, kde mají kromě emailového a telefonického kontaktu také možnost osobního odběru, tam cítím větší jistotu serioznosti.
Re:Re:Re: Je internetový obchod pohodlnější?
lzap 27. 12. 2007, 12:00:40
Odpovědět  Odkaz 
Problémem internetových obchodů je to, že jsou levné. Ano, je to problém - takový internetový obchod může provozovat kdejaký pobuda. Tohle se dá částečně řešit pečlivým výběrem obchodu, ale má to i další stránku.

Jelikož je snaha o minimalizaci nákladů, často na jeden obchod připadá jeden nebo pár operátorů. Tito operátoři nejsou schopni aktualizovat dostupnosti a ceníky tak dobře, vznikají pak nepříjemnosti, kdy zboží není skladem (resp. není skladem u dodavatele).

Nejlepší je tedy situaci si ověřit telefonicky - například hudební věci nakupuji na svém oblíbeném obchodě muzikant.cz, protože vím, že oni mi vždy zavolají, poradí, jestli jsem koupil dobře a případně se omluví, pokud zboží není dostupné u dodavatele. Tak jako tuhle, kdy jsem si objednával parádní zvukovou kartu Lexicon. Bude až v lednu, ale to mi nevadí.
Je internetový obchod pohodlnější?
Miloš 23. 12. 2007, 20:06:39
Odpovědět  Odkaz 
Na internetu jsem už objednal a koupil hodně věcí, a žádnou výrazně špatnou zkušenost jsem zatím neudělal. Naposledy jsem objednával 3 CD právě na Vltavě. Hned v potvrzení objednávky byl termín 8.1.2008 CD mám pro sebe, tak to není problém. Přesto jem tento týden dostal e-mail, že mi CD nedodají do vánoc a že mohu objednávku zrušit a nebo potvrdit. To mi příjde od Vltavy solidní a už se těším na Leden, až si CD poslechnu - tedy doufám, že nebudu muset tento komentář doplnit o negativní hodnocení. Dodám, jen, že 2 ze 3 objednaných CD jsem jinde nenašel a to třetí je jinde o dost dražší.

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Jirka Vrba

Jirka Vrba

Někdy v minulém století vystudoval stavební fakultu, kde i posléze působil a oblíbil si UNIX. Dále se několit let živil jako programátor, posléze vedoucí vývoje webových aplikací a dnes scrum master v Seznam a.s.


  • Distribuce: Ubuntu, Centos, OpenWRT
  • Grafické prostředí: GNOME KDE
  • Hodnocení autora: *

| proč linux | blog



Public Relations

QNAP uvedl novou modelovou řadu NAS TVS-x82T

Společnost QNAP uvedla na trh novou modelovou řadu NAS TVS-x82T, kterou tvoří tři různé modely (TVS-1282T, TVS-882T a TVS-682T). Nová řada je založena na vícejádrových procesorech Intel Core aktuální generace se 14nm výrobním procesem. Díky nim mohou nové NASy nabídnout dostatek výkonu i pro aplikace náročné na CPU.

Pokračování ...


CIO Agenda 2016

Tagy