přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Marketing na Facebooku funguje

Marketing na Facebooku funguje

Mé osobní potřehy z vedení marketingu na FB.


reklama

Neustále se setkávám s názory, že Facebook a všechny ostatní sociální sítě jsou jen velké hype, které nemá žádný reálný podklad a časem vyšumí. V tomto blogpostu bych se s vámi rád podělil o mé dosavadní zkušenosti s marketingem a propagací na Facebooku. Již deset let provozuji informační portál o mém rodném městě na adrese luhacovice.com a pět let pivní soutěž v témže městě.

S portálem o Luhačovicích jsme začali v době, kdy Internet vypadal úplně jinak, a prošli jsme si několika trendy v internetovém marketingu. Nejdříve vše spočívalo v zařazení do katalogů nejrůznějších vyhledávačů a Internet používala jen malá část populace. Potom přišly fulltextové vyhledávače a zaklínadlem se stalo slovo SEO. Také počet uživatelů Internetu strmě rostl. Dnes tu máme sociální sítě a Internet pokrývá prakticky celou populaci. Protože jsme i s kolegou uživatelé Facebooku (on s tím začal dokonce mnohem dřív), rozhodli jsme se, že zkusíme naše projekty propagovat i na něm.

Jako první na řadu přišel KruglCup, tradiční soutěž typu pivního marathonu, kterou jsme převzali před pěti lety. Nejdříve jsme vytvořili stránky, na které jsme umísťovali fotky z minulých ročníků, výsledky, oznámení atd. Byl to rozhodně krok vpřed oproti stavu před tím, kdy se informace o akci šířily de facto jen z úst do úst. Nicméně komunikace s návštěvníky stránek byla mrtvá a mnoho odezvy jsme nedostali. Poté jsme přesunuli marketing na Facebook a po dvou ročnících, které jsme takto propagovali, a hlavně po tom posledním, u kterého marketing probíhal především na FB, musím říct, že se to rozhodně vyplatilo. Zaznamenali jsme historicky nejvyšší účast, už to není akce místního významu, ale jezdí k nám lidi z Prahy, Olomouce, měli jsme zahraniční účast (Francie, USA, Polsko,...). Komunikace s lidmi je na Facebooku mnohem živější, dostáváme mnohem více odezvy, na základě které víme, že se k lidem dostává více informací a rychleji.

Po této zkušenosti jsme začali s marketingem na FB také u našeho portálu luhacovice.com. Založili jsme na FB stránku a začali na ní umísťovat odkazy na články a fotografie z našeho portálu. Jednalo se víceméně jen o pokročilejší RSS čtečku, ale efekt to mělo. K lidem se ty informace o článcích dostaly a čtenost vzrostla. RSS čtečku používá z pohledu běžné populace minimum lidí a nikomu se nechce stránky pořád kontrolovat ručně, ale Facebook má skoro každý a články se objevují ve výpisu novinek našich "fanoušků". Tak jsme začali využívat FB ještě intenzivněji. Pomocí krátkých zpráv jsme informovali o povodních, odezva byla neuvěřitelná. Teď o víkendu jsme nabízeli průběžné výsledky komunálních voleb taktéž v podobě krátkých zpráv s odkazem na detailní informace a grafy na našich stránkách. Výsledkem byl nárůst návštěvnosti o 500 % oproti běžným dnům.

Facebook jsme se stránkami provázali i pomocí komentářů. Nyní můžete komentovat buď odkaz na FB nebo samotný článek na portále a vše se objeví v jedněch komentářích. Možná to působí jako až příliš velká orientace na FB, ale ono to opravdu funguje. Dnes už FB v našich statistikách plnohodnotně konkuruje v počtu příchozích lidí Seznamu a Googlu, kteří byly doteď hegemony. Míra opuštění je menší než u jiných zdrojů a počet stránek, které si návštěvník prohlédne, je vyšší. Jak se ukazuje, FB upevňuje věrnost současných čtenářů, protože ti mají mezi návštěvníky z FB podíl 80 %. Ti se lépe dozvídají, co je na portále nového, a zvyšuje se tak jejich čtenářská aktivita.

Nahoru

(Jako ve škole)
Průměr: 1,00 | Hodnotilo: 1
 

Top články z OpenOffice.cz

Příspěvky

Lukáš Jelínek Marketing na Facebooku funguje
Lukáš Jelínek 21. 10. 2010, 18:25:39
Odpovědět  Odkaz 
FB je v tomto opravdu dobrý. Teď jsme ho využívali při volební kampani (výrazně více než většina ostatních volebních stran), a i když nelze zpětně zjistit, kolik přinesl hlasů, tak z hlediska vyhodnocení zájmu o náš program a o kandidáty byl velmi přínosný při relativně malém úsilí. Využívali jsme i reklamu na FB, kde je nepřekonatelná výhoda v přesném cílení (geografickém a věkovém - pro komunální volby ideální).
Marketing na Facebooku funguje
Jirka 22. 10. 2010, 17:02:19
Odpovědět  Odkaz 
No, možná marketing na FB funguje, ale ona je otázka, o jakou se jedná "cílovou skupinu" (sice toto slovní spojení nesnáším, jako nakonec řadu podobných, ale v rámci tématu jsem ho tedy použil). Například pro mě by žádná ze jmenovaných nebyla zajímavá a obecně silně pochybuji, že by klienti, kteří jsou naopak zajímaví pro mě vůbec tušili, co to takový FB je. Často mají problémy i s těmi internety(c) jako takovými ;-) Nejde o důchodce, ale stav počítačové gramotnosti je už i mezi lidmi "středního věku" zoufalý.

(c)V.P., důchodkyně

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Jiří Eischmann

Jiří Eischmann

(*1984) studoval na VŠE a Memorial University of Newfoundland. Je členem GNOME Foundation. Podílel se na knihách o Mandriva Linuxu a Ubuntu a momentálně pracuje ve společnosti Red Hat jako manažer zodpovědný za vývoj desktopových aplikací a je Fedora ambasadorem pro ČR. Ve volném čase se věnuje sportu a cestování.


  • Distribuce: Fedora
  • Grafické prostředí: GNOME
  • Hodnocení autora: *****

| proč linux | blog



Public Relations

QNAP uvedl novou modelovou řadu NAS TVS-x82T

Společnost QNAP uvedla na trh novou modelovou řadu NAS TVS-x82T, kterou tvoří tři různé modely (TVS-1282T, TVS-882T a TVS-682T). Nová řada je založena na vícejádrových procesorech Intel Core aktuální generace se 14nm výrobním procesem. Díky nim mohou nové NASy nabídnout dostatek výkonu i pro aplikace náročné na CPU.

Pokračování ...


CIO Agenda 2016