přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Kubrick

Kubrick

Kdysi jsem chtěl něco dobrého udělat - třeba provést překlad jedné malé KDE hry. Povedlo se. Přiznávám se, že jsem v poslední době ještě žádnou Rubikovu kostku neřešil, a proto ani nevyřešil.


reklama

Kubrick je hrou založenou na Rubikově kostce.

Kostky mohou mít různou podobu: kostka, podložka, cihla. Přímo ve hře se lze setkat s některými informacemi k ovládání a historii Rubikovy kostky:

Můžete si zvolit jakoukoli velikost kostky (nebo cihly) až po 6x6x6, ale pouze jedna strana může mít rozměr 1 (jinak by se hlavolam stal jednoduchým).
Nejsnadnější hlavolam je 2x2x1 a 3x3x1 je dobrý na rozehřání před původní Rubikovou kostkou, která je 3x3x3. Jednoduché hlavolamy mají od dvou do pěti pohybů. Složitý hlavolam 3x3x3 má od deseti do dvaceti pohybů.
Nebo si také můžete vybrat nulové zamíchání, a pak kostku zamíchat vlastnoručně, možná pro přítele, aby ji vyřešil.
Jiné volby určují, zda se na míchání můžete dívat a/nebo sledovat své vlastní pohyby a dále, jak rychlá je animace. Volba zkosení ovlivňuje vzhled malých kostek. Zkuste ji nastavit na 30 a uvidíte, co se tím myslí.

Matematikové spočítali, že kostku 3x3x3 lze zamíchat do 43,252,003,274,489,856,000 různých vzorů. Domnívají se, že všechny polohy se dají vyřešit 20ti pohyby nebo ještě rychleji. Způsob, jak to udělat (dosud neobjevený), se nazývá Boží algoritmus. Je známo hodně způsobů, které jsou zdlouhavější.
Podívejte se na dva články na Wikipedii, které se týkají Rubikovy kostky (Rubik's Cube ) a nejlepších způsobů jejího řešení (Optimal Solutions for Rubik's Cube). Několik způsobů soustavně pracuje s postavením řešení na současném složení jedné vrstvy, za použití sledu pohybů, které řeší několik částí, aniž by zpřeházely to, co již bylo hotové.
"Řešení pro začátečníky", které je zde názorně předvedeno, vychází z tohoto přístupu. Snad přes 100 pohybů vyřeší kostku, která je zamíchána dvaceti.

S Rubikovou kostkou se dá pohnout a vytvořit přitom mnoho zajímavých vzorů. Zde je jich několik z klasické knihy Davida Singmastera 'Notes on Rubik's Magic Cube, Fifth Edition', s. 47-49, vydané v roce 1981. Poté, co byl vzor vytvořen, můžete použít krok vedoucí k jeho řešení (ve výchozím nastavení klávesa S), abyste pohyby vracel zpět, anebo opakoval, jak je vám libo.

Ukazuje se jednoduché ovládání pohybů. Jsou založeny na písmenech RLFBUD, která v angličtině představují pravou, levou, přední, zadní, horní a dolní stěnu. Při obvyklém pohledu na kostku představují písmena RFU pohyby tří viditelných stěn ve směru hodinových ručiček a LBD se jeví jako pohyby skrytých stěn proti směru hodinových ručiček. Obrácení pohybu prováděného písmenem způsobí přidání ' (apostrof) k písmenu. Pro pohyb vnitřních částí přidejte před písmeno nejbližší stěny tečky.

Nahoru

(Jako ve škole)
Průměr: 1,00 | Hodnotilo: 1
 

Top články z OpenOffice.cz

Přidat téma diskuse

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Pavel Fric

Pavel Fric

Uživatelé distribuce Mageia jsou označováni jako Mageians, což je s naší výslovností totéž co Májané. Někteří krajané jí říkají Mihája (nářeční výslovnost), potom by se uživatelům dalo přezdívat i: Mihájané.


  • Distribuce: Mageia; tip: když budete mageia vyslovovat mája, přečtete text rychleji (ma-he-ia, staženo na ma: ia - mája) - to s tím obrázkem hrnce s bublinkami nad ním, případně s medem v hrnci a včelami kolem; openSUSE, Kubuntu, Mandriva, Fedora
  • Grafické prostředí: KDE
  • Hodnocení autora: *

| blog