přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Nový herný engine Godot 4.0

Nový herný engine Godot 4.0

godot_perex.png

Vydanie novej verzie open source herného enginu Godot 4.0 prišlo po štyroch rokoch vývoja s dlhým zoznamom dôležitých noviniek, medzi ktorými je aj dlho očakávaný Vulkan renderer a mnoho ďalších zlepšení.


Nová verzia open source herného enginu Godot 4.0 bola vo vývoji približne štyri roky, avšak čakanie na toto vydanie sa určite oplatilo. Godot 4.0 zhŕňa okolo 12-tisíc samostatných zmien zdrojového kódu, ktoré pribudli vďaka práci vyše 1500 vývojárov.

Do zoznamu najdôležitejších noviniek sa dostal dlho žiadaný Vulkan renderer, ktorý okrem lepšieho výkonu taktiež otvára do budúcnosti nové možnosti. Implementovaná bola nová metóda využitia Realtime Global Illumination pre veľké otvorené 3D scény a množstvom zmien prešiel tiež zabudovaný 2D editor, ktorý by mal herným vývojárom výrazne uľahčiť prácu. Nemenej dôležitou novinkou je prerobený fyzikálny engine Godot Physics so stabilnejším výkonom.

Upravený bol podobne aj vizuálny editor shaderov s lepšou prehľadnosťou. Rozšírená bola syntax skriptovacieho jazyka GDScript a jeho prekladač dostal podporu hlásenia viacerých chýb naraz. S prechodom na .NET 6 pribudli tiež zmeny skriptovania v jazyku C#. Zoznam zmien dopĺňajú rôzne úpravy grafického užívateľského rozhrania Godotu, nový mód pre tvorbu videí, stabilnejšie systémy pre multiplayer, lepšie možnosti animácie 3D modelov a mnoho ďalšieho.

Podrobný prehľad všetkých noviniek a zmien vo verzii herného enginu Godot 4.0 je možné nájsť v správe uverejnenej na stránkach godotengine.org. Vývojári už teraz kvôli veľkému počtu zmien plánujú rýchle vydania opravných verzií a vývoj bude pokračovať aj v staršej vetve, ktorú čaká aktualizácia Godot 3.6.

Nahoru

Přidat téma diskuse

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz

Ivan Kmeťo


  • Distribuce: Debian, OpenBSD
  • Grafické prostředí: Xfce



Public Relations

OpenRadioss: Simulace dynamických dějů nyní jako open-source

OpenRadiossNa podzim loňského roku Altair překvapil odbornou veřejnost z řad výpočtářů a vývojových inženýrů představením řešiče OpenRadioss. Jak už název napovídá, Open­Radi­oss je open-source verzí explicitní­ho solveru Altair Radioss, CAE nástroje pro simulace rychlých dějů, jakými jsou tolik populární virtuální testy nárazů vozidel, včetně vyhodnocení pasivní bezpečnosti, zkoušky odolnosti leteckých konstrukcí, pádové zkoušky elektronických zařízení a podobně.

Pokračování ...



Public Relations

PATRON-IT staví svůj monitorovací systém na technologii N-able

Společnost PATRON-IT je jednou z nejres-pektovanějších českých společností, které se specializují na IT bezpečnost. Její hlavní činností jsou dodávky SaaS (Security as a Service) služeb s garancí bezpečnosti a obrany proti útokům.

Pokračování ...


Redakční blog

Pavel Fric

Pavel Fric, 10. April

Zapojte se do tvorby distribuce Mageia

Podílejte se na vytváření balíčků pro Mageiu, dělejte, co je potřeba, staňte se baličem


Pavel Fric

Pavel Fric, 13. March

Lollypop

Lollypop je hudební přehrávač navržený, jak ukazuje jeho podoba, aby výborně zapadl do pracovního...


Pavel Fric

Pavel Fric, 26. February

QElectroTech

Kreslení elektrotechnických i jiných výkresů


Všechny blogy »