Jelikož nemám ambice profesionálního grafika, tak už léta nedám dopustit na OO/LO Draw. Pro jednodušší kresby apod. technického charakteru je bezkonkurenční, na rozdíl od např. Inkscape není "přeplácaný" a vše je intuitivní.
Nechápu, proč v rámci celého balíku OO/LO je nejvíc "vidět" Writer, přičemž Draw je tak trochu na vedlejší koleji.
Osobně při tvorbě dokumentace (pro sebe nebo pro spřátelené okolí, prioritou je stručnost, názornost a úplnost informace - ne, fakt to nesplňuje jakákoliv ISO atd.) používám Draw spíš než Writer. Maximálně mi na něm totiž vyhovuje zcela volné umisťování objektů a jejich pozdější "neskákání" po různých změnách v dokumentu. To lze ještě umocnit zamčením velikosti a/nebo umístění...
No a export do hybridního formátu (*.pdf s přibaleným *.odg) je při požadavku na dobrou zobrazitelnost a zároveň možnost editace úplně perfektní. Snad je jen škoda, že taková věc nemá svoje MIME (či jak bych to nazval) a mnou občas zkoušená přípona *.pdfodg je ne všude funkční...
Příspěvky Čím zpracovávat vektorovou grafiku v Linuxu
"Nechápu, proč v rámci celého balíku OO/LO je nejvíc "vidět" Writer, přičemž Draw je tak trochu na vedlejší koleji."
to mas jednoduche, ty pouzivas Draw pro jeho funkce, stejne tak bys mohl rict, ze nechapes proc je Writer vice videt nez Calc, kdyz v Calc jdou pekne delat "pocitane" tabulky, jenze to je zas o tom ze by nekdo uprednostnoval tabulky, kdezto bezty textovy dokument proste pouziva kazdy :)
to mas jednoduche, ty pouzivas Draw pro jeho funkce, stejne tak bys mohl rict, ze nechapes proc je Writer vice videt nez Calc, kdyz v Calc jdou pekne delat "pocitane" tabulky, jenze to je zas o tom ze by nekdo uprednostnoval tabulky, kdezto bezty textovy dokument proste pouziva kazdy :)
Určitě by stál za zmínku i SK1, který se snaží být ekvivalentem ke CorelDRAW a je rovněž multiplatformní: https://sk1project.net/
Hmmm....zajímavý program... Pěkné GUI (klasicky konzervativní, žádné šaškárny). Jen mi docela chybí možnost alespoň základní manipulace s bitmapami a asi i bohatší menu z pravého myšítka.
Taky je škoda, že třeba pro (x)buntu nemá repozitář...
Ale na čistě vektorovou práci - proč ne? Užitečná může být i možnost importu *.cdr, byť už tradičně program neumí pradávnou verzi 3.
Nicméně import *.cdr má i LO Draw a ten mi při pokusu s *.cdr verze 3 otevírá alespoň nějaké fragmenty, kdežto sK1 neotevře vůbec nic a hlásí chybu.
Taky je škoda, že třeba pro (x)buntu nemá repozitář...
Ale na čistě vektorovou práci - proč ne? Užitečná může být i možnost importu *.cdr, byť už tradičně program neumí pradávnou verzi 3.
Nicméně import *.cdr má i LO Draw a ten mi při pokusu s *.cdr verze 3 otevírá alespoň nějaké fragmenty, kdežto sK1 neotevře vůbec nic a hlásí chybu.
Ač možná zajímavý program (schopnější než Karbon), jedná se stále o uzavřený software.
Preferujeme otevřený nebo svobodný.
Nicméně díky za připomenutí, o tomto programu jsem nevěděl.
Preferujeme otevřený nebo svobodný.
Nicméně díky za připomenutí, o tomto programu jsem nevěděl.
sK1 a uzavřený?
V obecných info přes Help - About sK1 - License je uvedeno GNU/GPL a na stránce https://sk1project.net/modules.php?name=Products&product=sk1&op=download je ke stažení zdrojový kód...
V obecných info přes Help - About sK1 - License je uvedeno GNU/GPL a na stránce https://sk1project.net/modules.php?name=Products&product=sk1&op=download je ke stažení zdrojový kód...
Re: Re: Re: Čím zpracovávat vektorovou grafiku v Linuxu
Petr Valach 19. 09. 2017, 19:20:13
Odpovědět Odkaz
Aha, tak to se omlouvám. Zmátla mě ta značka copyrightu ve splash screen :D
Petr Valach 19. 09. 2017, 19:20:13
Odpovědět Odkaz
Re: Re: Re: Re: Čím zpracovávat vektorovou grafiku v Linuxu
Jirka 19. 09. 2017, 19:45:23
Odpovědět Odkaz
eee?Jirka 19. 09. 2017, 19:45:23
Odpovědět Odkaz
Splash screen programu? Já tam tedy nic nevidím (https://sk1project.net/content/sk1/screenshots/sk1_2_0_01ubuntu.png), jen zmínku "cairo powered" vlevo dole (což je opět GNU/GPL viz https://www.cairographics.org) a pak uprostřed okna tři obří ikony na otevření souboru ;-)
Jinak samozřejmě chápu Vaše preference otevřeného či svobodného sw (jsme na tom stejně), ale pokud je např. komerční program neprudivý a dokonce běhající v Linuxu či alespoň Wine, tak bych takový apriori nezavrhoval.
Ono třeba skutečně funkční a pravidelně aktualizované účetnictví ani jinak nelze - no a podobných příkladů by se jistě našlo víc.
Re: Re: Re: Re: Re: Čím zpracovávat vektorovou grafiku v Linuxu
Petr Valach 19. 09. 2017, 20:26:15
Odpovědět Odkaz
Samozřejmě jsem myslel okno O programu. Ale unáhlil jsem se. Značka copyrightu nic neznamená a má ji třeba i LibreOffice.Petr Valach 19. 09. 2017, 20:26:15
Odpovědět Odkaz
A jinak souhlasím.