přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S

Příspěvky GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení

GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Vladimír Drgoňa 30. 05. 2013, 23:03:36
Odpovědět  Odkaz 
Zo zvedavosti som si prečítal tento článok a celkom ma zaujal. Miesto nastavovaniu hesla pre mysql-server by som sa rád dočítal o jeho administrácii a možnostiach, ale to bude nabudúce, takže počkám.
Iba zo zaujímavosti som sa pozrel do portov FreeBSD-9.1, GPLI sa nachádza v nich vo verzii 0.83.8, podľa článku asi dosť aktuálnej. Asi ho skúsim a prípadne navrhnem jeho používanie.
Ondrej Dzivý Balucha Re: GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Ondro 31. 05. 2013, 08:44:01
Odpovědět  Odkaz 
Môže sa zdať zbytočné dávať nastavovanie hesla pre mysql-server. Snažil som to tak koncipovať, aby aj menej skúsený človek si to vedel nainštalovať a som si skoro istý, že z tých hlášok by mal problém vyjsť a zorientovať sa. Na druhej strane tých par riadkov a obrázkov nezabralo veľa miesta a namiesto toho by sa tam ja tak nič iné nevošlo.

Verzia 0.83.8 je posledná stabilná verzia.

GLPI má široké možnosti, tak som pristúpil k tomu rozdeliť to na viacero častí. Šikovnejšiemu človeku bude stačiť aj táto časť a v programe sa zorientuje aj sám.

Rozhodne odporúčam vyskúšať a prečítať si aj ďalšie časti, kde už budú zaujímavejšie veci. Na budúce to bude trochu menšia "nuda". To pravé príde až následne pri popise a ukážke práce s helpdeskom a inventárom, kde bude pekne vidieť, čo GLPI naozaj dokáže.

Ďakujem za pripomienky
GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Petr Pravda 30. 05. 2013, 23:52:20
Odpovědět  Odkaz 
Vyzkoušet se to dá v online demo verzi:
http://www.glpi-project.org/spip.php?article47
GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Radek 31. 05. 2013, 11:33:21
Odpovědět  Odkaz 
Díky za článek, před týdnem jsem tento open source také začal používat.
Zajímalo by mě, jestli ho používát ve spojení s OCS Inventory (také open source)
http://www.ocsinventory-ng.org/en/about/features/ocsng-glpi.html
a jestli lze používat "čmuchaly" na klientech k automatckému získání informací /aktualizaci info do OCS/GLPI.
Děkuji.
Radek
Ondrej Dzivý Balucha Re: GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Ondro 31. 05. 2013, 12:12:25
Odpovědět  Odkaz 
Bohužiaľ nepoužívame OCS kvôli tomu, že naši hlavný zákazníci majú takú štruktúru firmy a sieť pobočiek, že by to bolo obtiažne až nemožné nasadiť (jedná sa o reťazce potravín). Priznám sa, ani som to neskúšal, poznám len teóriu.

Na automatické získavanie informacií/aktualizacií info do OCS/GLPI je to práve určené. S tým, že v GLPI sa definuje pripojenie na OCSNG server a aj tzv. číselniky(šablóny), pomocou ktorého sa dáta získané z klientov "učešú"( napr. upravia sa nazvy, popisy, verzie,...).
Je to dobrá vec, uľahčí vám správu PC. Bez toho budete musieť ručne udržiavať informácie o PC. Ak užívatelia majú obmedzené práva a nemajú možnosť na svojich PC inštalovať/odinštalovávať programy, tak sa to dá zvládnuť aj bez toho. Pomocou hromadných akcií (hromadný upgrade verzie na vybraných PC, hromadná inštalácia programu na vybrané PC,...).
Existuje aj plugin Fusioninventory http://plugins.glpi-project.org/spip.php?article110 a aj možnosť ručného importu získaných dát zo súboru.

Niektorý vývojári a vlastne aj používatelia GLPI spravujú desaťtisíce PC http://www.glpi-project.org/?page=refer&lang=en# a bez OCS by to bolo pre nich ťažké a nepraktické udržiavať také kvantum PC.
GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
Radek 4. 06. 2013, 10:14:03
Odpovědět  Odkaz 
Díky moc za doplňující informace. O fusion inventory jsem se také dočetl, ale zprovozněné to ještě nemám. Napřed se potřebuji pořádně naučit v GLPI a OCS, a pak na to nabalovat další věci. Díky moc, těším se na další díl. Radek
Jan Papež GLPI: Kvalitný open-source helpdesk a správa IT zariadení
honyczek 8. 10. 2013, 14:56:59
Odpovědět  Odkaz 
Díky za zajímavý tip. Velice mě to zaujalo.

V současné době u nás ve firmě řešíme problém, že máme několik různých evidenčních SW (majetek, centrální vzdálená správa PC, audit SW) které mezi sebou nespolupracují a potřebovali bychom nějaký SW, který by je provázal. Na druhou stranu řešíme i to, že úsek informatiky žádnou "svou" evidenci nemá. GLPI vypadá velice slibně, záleží ještě, jestli by umožnil přizpůsobení a provázání se stávajícími SW.

Jinak na knowledge base k daným hardwarům (zatím jen servery) vyvíjím (Django framework/Python) vlastní informační systém Ice Coral, který jsem chtěl do budoucna rozšířit i na evidenční a licenční problematiku, který dávám ke stažení na sourceforge.net.