Příspěvky Rozmach Linuxu v automobilech
Nemohu se nezeptat, k jakému účelu ten "linux" je v těch automobilech používán. Z přispěvku to není patrné. Jestli k multimediálním účelům (rádio, dvd, gps, handsfree), tak mohu také prohlásit, že moje stará felicie už nějakou dobu používá android a občas ubuntu. Jinými slovy, zda je ten linux využíván automobilem (řídící jednotky motoru, podvozku apod.), nebo jenom k pohodlí cestujících.
Je to patrné například z této věty: "Toyota je již druhou automobilkou, která do svých automobilových „infotainmentových“ systémů (informace a zábava) zavede Linux." Tedy že jde o ty "multimediální" účely. Pro vlastní řízení automobilu je použití Linuxu (stejně jako Windows) problematické, jednak nejde o hard-realtime systém (což se ale řešit dá, viz RTLinux nebo RTAI), ale hlavně je pro dané účely zbytečně rozsáhlý, což je problém z hlediska možnosti výskytu chyb a při homologaci (vysoké náklady). Nevím, co přesně automobilky používají, ale lze si představit, že se bude jako hlavní systém používat například PikeOS, kde nativně poběží kritické aplikace a v samostatném kontejneru nad ním Linux pro nekritické věci (pokud pojede všechno na jednom fyzickém stroji - ale spíše se jich bude používat víc).



