přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Perpetual Motion Engine: nový softwarový renderovač

POINT.X (2018-19)

Perpetual Motion Engine: nový softwarový renderovač

Grafika

Scott Michaud identifikoval problémy s běžně používanými renderovacími enginy a vytvořil úplně nový. Ten je založen na webových standardech (JS, WebGL a WebCL) a jeho autor předpokládá vznik open-source projektu.


reklama

Pro vykreslování grafiky v počítačových hrách i jinde se používá hardwarový nebo softwarový rendering, a to obvykle přes některé z běžných rozhraní, tedy zejména OpenGL a DirectX. V minulosti se výrazně prosazoval hardwarový rendering, ovšem s rozvojem grafických procesorů (GPU) s masivní paralelizací matematických operací a s možností přesouvat na ně prakticky libovolné výpočty se opět na scénu vrací rendering softwarový, který má podstatně více volnosti.

Klasické metody však trpí některými nevýhodami (hlavně z hlediska omezení toho, co rozhraní umožňují dělat), čehož si všiml Scott Michaud a vytvořil své vlastní řešení: Perpetual Motion Engine. Tento engine je zatím je ve fázi technologického dema, ale autor předpokládá, že by mohl vzniknout open-source projekt, v jehož rámci by probíhal další vývoj.

Perpetual Motion Engine využívá webové standardy - JavaScript, WebGL a WebCL. Proto může běžet v každém webovém prohlížeči, v závislosti na dostupnosti jednotlivých implementací dokonce ani nemusí být potřeba žádné pluginy. Tvůrce předpokládá, že s vylepšováním OpenCL (nad kterým pracuje WebCL) poroste i výkon enginu.

Nahoru

Přidat téma diskuse

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz

Lukáš Jelínek

Lukáš Jelínek

Dlouholetý člen autorského týmu LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz. Vystudoval FEL ČVUT v oboru Výpočetní technika. Žije v Kutné Hoře a podniká v oblasti informačních technologií. Ve volném čase rád fotografuje, natáčí a stříhá video, občas se věnuje powerkitingu a na prahu čtyřicítky začal hrát tenis.


  • Distribuce: Debian, Linux Mint
  • Grafické prostředí: KDE

| proč linux | blog