přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S

Příspěvky Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4

Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4
corwin78 23. 11. 2011, 08:04:25
Odpovědět  Odkaz 
Moc pěkný článek, hlavně chválím za seznam elektronických knihkupectví, řadu z nich jsem neznal. Tak mě napadá, že by to chtělo nějaký agregátor elektronických knih, aby člověk snadněji našel co hledá, zvlášť, když nabídka je zatím bídná, tak aby se neztrácel drahocenný čas.
Nicméně měl bych jednu výtku k pojmu "nelegálni knihy". Takto z placu mě napadá jen jedna, a sice Mein Kampf, a to kdo ví jestli.
Lubomír Čevela Re: Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4
Lubomír Čevela 23. 11. 2011, 09:15:48
Odpovědět  Odkaz 
Díky za dotaz. Nejsem právník a proto jsem se tématu sdílení knih v textu záměrně vyhnul. Zkusme to vzít podle zákona. Vystavíte-li na web e-book bez souhlasu držitele práv (což většinou není autor), dopustíte se jednoznačného porušení autorského zákona. Kniha je tedy vystavena "nelegálně". Toto neplatí u e-knih, u nichž vypršela autorská práva.

Výklady na stahování se různí. Ochránci autorských práv tvrdí, že ani stahování chráněných děl není v pořádku, ale jiné právní výklady toto nepotvrzují. Sám se přikláním k názoru, že stahování dle současné právní úpravy nelegální není.
Miroslav Hrončok Re: Re: Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4
Miro Hrončok 23. 11. 2011, 09:45:00
Odpovědět  Odkaz 
Stahování je samozřejmě legální, navíc si za tuto možnost dokonce platíme výpalné.
Re: Re: Re: Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4
Lovap 23. 11. 2011, 14:27:46
Odpovědět  Odkaz 
Treba sa na to dobre pozrieť. Tiež som si myslel, že sťahovanie je legálne (kvôli "výpalnému"). Potom som si pozrel slovenský autorský zákon a tam je to tak, že sťahovanie hudby a filmov (audiovizuálych diel) je košer (uploadovanie samozrejme nie), ale sťahovanie špeciálne kníh je nelegálne. Ale opakujem, tak je to na Slovensku.
Re: Re: Recenze čtečky knih Amazon Kindle 4
tom 23. 11. 2011, 12:08:32