přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Linux a OpenGL jsou rychlejší

Linux a OpenGL jsou rychlejší

Ve firmě Valve naměřili u hry Left 4 Dead 2 v Linuxu vyšší výkon než ve Windows. Navíc je OpenGL rychlejší než DirectX.


Firma Valve o sobě v poslední době nechává slyšet často. Nejprve oznámila podporu Linuxu v herním distribučním systému Steam (přestože zatím bude podporovat jen distribuci Ubuntu), poté zkritizovala připravovaný systém Microsoft Windows 8 a teď čerstvě ohlásila výsledky měření výkonu u hry Left 4 Dead 2 po dokončení portace na Linux.

Na Windows 7 s použitím enginu DirectX dosahuje na testované hardwarové konfiguraci rychlosti zobrazování 270,6 snímku za sekundu (fps). Na Linuxu (Ubuntu 12.04) s enginem OpenGL je to 315 fps, tedy zhruba o 20 % více. Ovšem i pod Windows, pokud se místo DirectX použije OpenGL, bylo naměřeno 303,4 fps, tedy sice o 3,7 % méně než v Linuxu, ale současně o 12,1 % více než s DirectX. Proč se tedy u her používá převážně DirectX? Důvodů může být víc – počínaje „síťovým efektem“, přes snadnější učení DirectX, až ke „zkriplené“ implementaci OpenGL ve Windows Vista.

Nahoru

Příspěvky

Linux a OpenGL jsou rychlejší
Kamil 3. 08. 2012, 11:39:05
Odpovědět  Odkaz 
Takovéto manipulativní zprávičky by redakce neměla schvalovat. Nejde o nic jiného, než o úmyslné zkreslení faktů způsobem, který autorovi vyhovuje.

* Porovnávají se různé architektury
* Porovnává se pouze jedna hra
* Je to ve stádiu portace
* Díky výkonu v OpenGL zjistili svoje slabiny v Direct3D, ale plánují to opravit(!)

A z toho všeho vyplývá, že Linux a OpenGL je obecně rychlejší než Windows a Direct3D?

Já věřím v OSS, ale pokud se budou psát články tohoto typu, tak se tím věci víc uškodí, než pomůže. Autor by se měl zastydět. A vy ostatní si raději přečtěte originál:
http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/
Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Pooky 3. 08. 2012, 11:53:25
Odpovědět  Odkaz 
Ve zprávičce se nic o tom, že "Linux a OpenGL je obecně rychlejší" nepíše. Pouze se tu prezentuje výsledek, který proběhl u jedné hry, nic víc a nic míň.

Krom toho je hezké slyšet, že i linux se může v něčem rovnat komerčním věcem, ve kterých jsou utápěny miliardy dolarů. Občas si říkám, kde by linux byl, kdyby malá část těchto peněz, padla právě na jeho vývoj...
Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Effe 3. 08. 2012, 11:59:31
Odpovědět  Odkaz 
Pekne si sa rozpísal ale ty si tiež skreslil fakty. Úmyselne prehliadaš fakt, že to skúšali na rovnakom hardvéri. A to je jedna z najdôležitejších vecí celej správy. A samozrejme je dôvodný predpoklad, že pri použití 64bit Linuxu to pôjde ešte o čosi lepšie.
Jiří Eischmann Re: Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Jiří Eischmann 3. 08. 2012, 14:08:29
Odpovědět  Odkaz 
Ještě bych doplnil další důležitou věc: nad optimalizací hry pro OpenGL po portaci na Linux strávili řádově méně času než nad optimalizací hry pro DX na Windows.
Lukáš Jelínek Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Lukáš Jelínek 3. 08. 2012, 14:40:23
Odpovědět  Odkaz 
Autor se nezastydí a ani se nemá proč stydět. Autor totiž píše zprávičky i o o zjištěních, která jsou pro Linux a open source obecně nelichotivá. Autor také používá mírně bulvární titulky, které sice mohou být trochu „zjednodušující“, ale v perexu je vždy podstata zprávičky plně shrnuta.

Odpovědět

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz