přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Linux a OpenGL jsou rychlejší

Linux a OpenGL jsou rychlejší

Ve firmě Valve naměřili u hry Left 4 Dead 2 v Linuxu vyšší výkon než ve Windows. Navíc je OpenGL rychlejší než DirectX.


Firma Valve o sobě v poslední době nechává slyšet často. Nejprve oznámila podporu Linuxu v herním distribučním systému Steam (přestože zatím bude podporovat jen distribuci Ubuntu), poté zkritizovala připravovaný systém Microsoft Windows 8 a teď čerstvě ohlásila výsledky měření výkonu u hry Left 4 Dead 2 po dokončení portace na Linux.

Na Windows 7 s použitím enginu DirectX dosahuje na testované hardwarové konfiguraci rychlosti zobrazování 270,6 snímku za sekundu (fps). Na Linuxu (Ubuntu 12.04) s enginem OpenGL je to 315 fps, tedy zhruba o 20 % více. Ovšem i pod Windows, pokud se místo DirectX použije OpenGL, bylo naměřeno 303,4 fps, tedy sice o 3,7 % méně než v Linuxu, ale současně o 12,1 % více než s DirectX. Proč se tedy u her používá převážně DirectX? Důvodů může být víc – počínaje „síťovým efektem“, přes snadnější učení DirectX, až ke „zkriplené“ implementaci OpenGL ve Windows Vista.

Nahoru

Příspěvky

Linux a OpenGL jsou rychlejší
Kamil 3. 08. 2012, 11:39:05
Odpovědět  Odkaz 
Takovéto manipulativní zprávičky by redakce neměla schvalovat. Nejde o nic jiného, než o úmyslné zkreslení faktů způsobem, který autorovi vyhovuje.

* Porovnávají se různé architektury
* Porovnává se pouze jedna hra
* Je to ve stádiu portace
* Díky výkonu v OpenGL zjistili svoje slabiny v Direct3D, ale plánují to opravit(!)

A z toho všeho vyplývá, že Linux a OpenGL je obecně rychlejší než Windows a Direct3D?

Já věřím v OSS, ale pokud se budou psát články tohoto typu, tak se tím věci víc uškodí, než pomůže. Autor by se měl zastydět. A vy ostatní si raději přečtěte originál:
http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/
Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Pooky 3. 08. 2012, 11:53:25
Odpovědět  Odkaz 
Ve zprávičce se nic o tom, že "Linux a OpenGL je obecně rychlejší" nepíše. Pouze se tu prezentuje výsledek, který proběhl u jedné hry, nic víc a nic míň.

Krom toho je hezké slyšet, že i linux se může v něčem rovnat komerčním věcem, ve kterých jsou utápěny miliardy dolarů. Občas si říkám, kde by linux byl, kdyby malá část těchto peněz, padla právě na jeho vývoj...
Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Effe 3. 08. 2012, 11:59:31
Odpovědět  Odkaz 
Pekne si sa rozpísal ale ty si tiež skreslil fakty. Úmyselne prehliadaš fakt, že to skúšali na rovnakom hardvéri. A to je jedna z najdôležitejších vecí celej správy. A samozrejme je dôvodný predpoklad, že pri použití 64bit Linuxu to pôjde ešte o čosi lepšie.
Jiří Eischmann Re: Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Jiří Eischmann 3. 08. 2012, 14:08:29
Odpovědět  Odkaz 
Ještě bych doplnil další důležitou věc: nad optimalizací hry pro OpenGL po portaci na Linux strávili řádově méně času než nad optimalizací hry pro DX na Windows.
Lukáš Jelínek Re: Linux a OpenGL jsou rychlejší
Lukáš Jelínek 3. 08. 2012, 14:40:23
Odpovědět  Odkaz 
Autor se nezastydí a ani se nemá proč stydět. Autor totiž píše zprávičky i o o zjištěních, která jsou pro Linux a open source obecně nelichotivá. Autor také používá mírně bulvární titulky, které sice mohou být trochu „zjednodušující“, ale v perexu je vždy podstata zprávičky plně shrnuta.

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz

Lukáš Jelínek

Lukáš Jelínek

Dlouholetý člen autorského týmu LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz. Vystudoval FEL ČVUT v oboru Výpočetní technika. Žije v Kutné Hoře, podniká v oblasti IT a zároveň pracuje v týmu projektu Turris. Ve volném čase rád fotografuje, natáčí a stříhá video, občas se věnuje powerkitingu a na prahu čtyřicítky začal hrát tenis.


  • Distribuce: Debian, Kubuntu, Linux Mint
  • Grafické prostředí: KDE

| proč linux | blog



Public Relations

I ve velké firmě je místo pro startupového ducha

Michal BroučekMichal Brouček pracuje v plzeňské pobočce společnosti Siemens Advanta dva a půl roku jako softwarový inženýr a vedoucí vývojového týmu. Svou práci si velmi pochvaluje. Kromě technických záležitostí má na starosti i spokojenost svých kolegů v týmu a zajišťování celkové pohody na pracovišti. 

Pokračování ...



Public Relations

Safetica spustila SaaS verzi svého bezpečnostního softwaru s pravidelným předplatným

safeticaMladá tech­no­lo­gic­ká spo­leč­nost Safe­tica, která stojí za stej­no­jmen­ným soft­warem na ochra­nu před úniky dat (DLP – Data Loss Pre­ven­tion) a vnitř­ní­mi hroz­ba­mi (ITP – In­sid­er Threat Pro­tec­tion), tento rok spus­ti­la ostrý pro­voz nové SaaS ver­ze své­ho pro­duk­tu – Safe­tica NXT. Ta fun­gu­je pří­mo z clou­du bez potře­by in­s­ta­la­ce na za­ří­ze­ní a pla­tí se pro­s­třed­nict­vím pra­vi­del­né­ho před­plat­ného.

Pokračování ...


Redakční blog

Pavel Fric

Pavel Fric, 10. April

Zapojte se do tvorby distribuce Mageia

Podílejte se na vytváření balíčků pro Mageiu, dělejte, co je potřeba, staňte se baličem


Pavel Fric

Pavel Fric, 13. March

Lollypop

Lollypop je hudební přehrávač navržený, jak ukazuje jeho podoba, aby výborně zapadl do pracovního...


Pavel Fric

Pavel Fric, 26. February

QElectroTech

Kreslení elektrotechnických i jiných výkresů


Všechny blogy »


Public Relations

Malá bedýnka velkých možností vCube AiO TSP – kompaktní, ekonomické, bezpečné IT

vCubeV této malé kostce se skrývá vše, co potřebuje firemní IT. Systém vCube AiO, byť je kompaktní, poskytne nekompromisní výkon. Má silné procesory, dostatek operační paměti, velká výkonná úložiště, pro komunikaci využívá rychlou 10Gbit síť. Systém poskytuje dostatečný výkon pro provoz firemních virtuálních serverů a uživatelských pracovních stanic.

Pokračování ...