přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8

Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8

Linux vs. Windows

Firma Microsoft zřejmě uznala, že systém Windows Phone 8 není úspěšný a ukončí jeho podporu již v červenci 2014.


Společnost Microsoft vstupovala na trh moderních mobilních operačních systémů v době, kdy si zde vybudovaly silné pozice systémy Apple iOS a Google Android. Velkým „trhákem“ měl být úplně nový systém Windows Phone 8, ovšem podle aktuálních informací to vypadá právě naopak. Microsoft zřejmě tento systém „odpískal“ již krátce po startu. Podpora WP 8 totiž skončí již v červenci 2014, tedy ještě dříve než u staršího systému Windows Phone 7.8, který bude podporován až do září téhož roku.

Firma slibuje, že by současné telefony s WP 8 měly být způsobilé pro upgrade na novější verzi systému. Ohledně prodejů nových telefonů nyní zcela dominuje systém Android s tržním podílem okolo 70 %, iOS osciluje okolo 20 %, Windows Phone se nedostal ani k 5 %. Navíc se připravují ještě další mobilní systémy, zejména Ubuntu a Firefox OS, takže to WP bude mít velmi těžké.

Nahoru

Příspěvky

Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Martin Kozub 19. 03. 2013, 00:04:15
Odpovědět  Odkaz 
Jen tak dále, hlavně pozitivní zprávy :)
Ono se u Microsoftu a Windows Phone není čemu divit. Už od začátku se jedná o kompletně uzavřený systém, kde ani vývojáři nemají volnou ruku. V takovém případě je jen dobře, že se tento systém neprosadil, protože kdyby ano, bylo by něco velice špatně.
Jak je vidět, nepomohly ani obrovské dotace Microsoftu do reklamy, beztak získané z desátků za Android telefony (a ještě jim muselo tolik zůstat).
A vzhledem k tomu, že Microsoft směřuje stejným směrem i na desktopu, doufejme že se jejich pozice ještě výrazněji oslabí.
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Rover623 19. 03. 2013, 00:22:26
Odpovědět  Odkaz 
Ukončení WP8 není zas takový problém pro MS, který momentálně nejvíce protěžuje firemní sektor a snaží se udržet si těch 20% serverů co mají. Pokud se člověk podívá do uzávěrky MS, tak zjistí, že sektor serverů a firemních služeb generuje největší zisky, tudíž WP jako takový rozhodně nikdy nebyl priorita a na koncové uživatele desktopu se kašlu už léta, tam je pozice Windows pořád nad 70%, takže zatím není důvod se tím nějak zabývat.

Ukončení podpory WP daleko více postihne Nokii, kterou by to pravděpodobně mohlo tentokrát dostat až do konkurzu a tak se pravděpodobně také stane, protože nemají čím WP nahradit a kdo si koupí telefon se systémem bez podpory. Ovšem Nokia asi něco takového už čekala, protože minulý týden vydaná výhledová zpráva k hospodaření se o něčem takovém již zmiňovala. I když v té minulé se Elop ještě dušoval, že nic takového se nestane.
Andrej Pavelka Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Andrej Pavelka 21. 03. 2013, 10:52:36
Odpovědět  Odkaz 
Telefón bez podpory si kúpi skoro každý. Príde človek do obchodu, uvidí telefón za polovičnú cenu v akcii a hneď ho bude musieť vlastniť. Nie je každý ako my. Väčšina ľudí je neznalých a niečo ako technická podpora softwaru ani nikdy v živote nepočuli.
Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Miki 23. 03. 2013, 13:26:06
Odpovědět  Odkaz 
Jo to neříká, ale dopadnou jako můj kolega. koupil si nový drahý telefon a po roce zjistil, ze je market pro jeho verzi uzavřený. byl pěkně nasranej, ale odůvodnil jsem mu to slovy M$: kup si nový:-D
Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Ivan 23. 03. 2013, 18:20:44
Odpovědět  Odkaz 
A pak jsi se probudil s rukou v nočníku
Petr Valach !!!!
Petr Valach 23. 03. 2013, 19:42:03
Odpovědět  Odkaz 
Vážení pisatelé, důrazně vás žádám o zkulturnění vašich projevů! Odmítám nadále vaše (k)anální výtvory číst. Pokud tolik cítíte potřebu veřejně duševně onanovat, čiňte tak laskavě jinde. Děkuji.
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Petr 19. 03. 2013, 18:55:25
Odpovědět  Odkaz 
Já bych řekl, že to není tak hrozné. WP není špatný systém, spíše jde o průšvihový marketing. Je fakt, že Nokia odříznutím Symbianu především nařízla větev sobě. A závislost na jednom systému může být smrtelná. To ukončení podpory WP k určitému datu mi ale připadá logické, pokud plánuje vyšší verze.
Petr Valach Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Petr Valach 19. 03. 2013, 21:19:52
Odpovědět  Odkaz 
Nechci být škodolibý, ale tak nějak si říkám, že to tomu Microsoftu i docela přeju... jen tak dál, a mohlo by se stejně dobře dařit i na desktopu...

No, bohužel ta doba je ještě opravdu hodně daleko...

:D Tohle mě vždycky pobaví. Operační systém Microsoft Windows (R) XP je z roku 2001. Jakmile se spustí, zatížení operační paměti stoupne i blízko k 1 GB.
Kubuntu je považován za hladového bumbrlíčka, a přitom polyká stěží 400 MB...

Promiňte, nemám Microsoft rád.
Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
weweweteckabingteckakom 20. 03. 2013, 10:18:22
Odpovědět  Odkaz 
giga? no na vasem miste bych si koupil knizku zaciname s PC, protoze mate neco spatne, hooodne spatne.

WXP i s balastem od vyrobcu NTB nepresahne 400 MB, cistejsi system jenom s ovl. HW neco pres 200, muj system po startu kolem 180.

iste, v Linuxu se da dosahnout realne spotreby RAM v X a nejakem minimalistickem WM i pod 100 MB, ale na ukor uzivatelskeho komfortu (ted myslim bezneho uzivatele, ne geeka s nakonfigurovanyma 200 kl. skratkama).

giga je proste blabol, stvavy blabol.
Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Luk 20. 03. 2013, 22:50:01
Odpovědět  Odkaz 
Ale jdi, ty brepto :-D XPčka jsou pomalá ludra, která aby dobře fungovala potřebují alespoň 2GB RAMky. Jako holé XPčka (nebo hodně ořezané a optimalizované), ty jsou o dost rychlejší, ale pokud člověk chce používat i nějaký ten SW, tak je z XPček zase šnek :-( Záleží na využití.
Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
weweweteckabingteckakom 21. 03. 2013, 17:28:42
Odpovědět  Odkaz 
bla bla bla.. proto mam WXP na notebooku s 1GB RAM a bez problemu spustim i programy (chrome, inkscape, gimp, ...).

kamaradka ma notebook s 512 MB a funguje.

jako jo, giga je dnes takovy zaklad (XP samotne ho nevyzaduji ale SW od roku 2001 narostl), 2 jsou lepsi. ale to co jste napsal jsou jenom blaboly zamindrakovanejch linuxaku.
Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
jadd 21. 03. 2013, 20:37:47
Odpovědět  Odkaz 
Souhlasím,
...
Zřejmě jsem se připosral.
Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Set 21. 03. 2013, 21:47:45
Odpovědět  Odkaz 
jo, tak si spusť i Photoshop a budeš v ).(
:-D
XP + Photoshop minimálně 2GB pro normální jednodušší práci....
Jinak vzpomínám na doby co jsem měl XPčka a různé programy a než se to jen načetlo.... hlavně Eset Smart Security, to byl panečku největší vir :-D
Re: Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
weweweteckabingteckakom 21. 03. 2013, 22:02:52
Odpovědět  Odkaz 
jezis, to jsem opravdu mohl cekat takovouhle odpoved.

tak to pak napisme, ze win98 potrebuji 2GB na rozumnou praci, protoze kdyz si na nich spustime render filmu, tak to 2GB sezere coby dup..

kdyz pouzivam photoshop (SW za nekolik tisic), tak snad mam odpovedajici vybaveni.
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Ivan 19. 03. 2013, 22:38:22
Odpovědět  Odkaz 
Microsoft jednoduše oznámil to co je jinde zcela běžné a nikdo z toho nededukuje úspěšnost či neúspěšnost. MS zveřejnil info o délce podpory jednotlivých verzí, a to 18 měsíců od vydání. WP8 tudíž mají podporu do července roku 2014 s tím, že stávající přístroje zvládnou ještě přechod na verzi 9, a tedy i další 18 měsíční podporu. To je na zařízení typu telefon až až. Co z toho dokáže autor článku i diskutující umotat, to je vskutku zajímací.
Petr Valach Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Petr Valach 19. 03. 2013, 22:45:03
Odpovědět  Odkaz 
Určitě, a proto Microsoft ukončí podporu starší verze později než u nové :-)) pane, škoda, že teď nemám drobné, asi bych si vás koupil :D
Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Ivan 19. 03. 2013, 23:34:34
Odpovědět  Odkaz 
WP7 je od začátku nestandardní verze, přístroje s tímto OS nemají možnost upgrade na WP8, proto mají podporu delší. Ale chápu, že na serveru věnujícímu se Linuxu těžko hledat pochopení pro jakýkoli krok firmy z Redmondu. Vždy to bude špatně a vždy to bude neúspěch. Chtelo by to méně emocí a větší odstup.
Petr Valach Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Petr Valach 20. 03. 2013, 00:23:43
Odpovědět  Odkaz 
Určitě :-)) po tolika letech, co jsem k Microsoftu přistupoval spíš pozitivně nebo nanejhůř neutrálně :-)) zajímavé je, že se jen sotva najdou geekové, kteří nejedou na linuxech... no nic, jsme jen zamindrákovaná zaslepená zakomplexovaná banda :-)))
Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Ivan 20. 03. 2013, 09:11:57
Odpovědět  Odkaz 
Je dobře, že máte v sobě ještě tolik sebereflexe.
Re: Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Petr 20. 03. 2013, 22:42:25
Odpovědět  Odkaz 
on to myslel ale ironicky ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
jadd 21. 03. 2013, 21:01:54
Odpovědět  Odkaz 
Je jedno jak to myslel, ale napsal to pravdivě.
Re: Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
weweweteckabingteckakom 20. 03. 2013, 10:25:05
Odpovědět  Odkaz 
chapete to naprosto spatne (nedivim se, posmivacci vetsinou nemaji ani zdani o tom co pisou).

WP7, vydany v AB/20XY, podpora do +18 mesicu od data vydani

linie WP7 ale mela (zatim) 2 majoritni updaty - na 7.5 a na 7.8, od data vydani 7.5 (7.8) se nanovo pocita dalsich 18 mesicu.

WP8 vysel v CD/20WZ, podpora do +18 mesicu od data vydani

jenomzre pro dnesni telefony s WP8 vyjdou aktualizace podobne jako pro WP7. a je jedno, jestli se budou volat WP9 nebo 8.5 nebo WP Buzna Edition, bude to major update, zacne se pocitat dalsich 18 mesicu.

proto dnes posledni major update WP7 linie (7.8) ma podporu ukoncenou pozdeji nez posledni major update WP8 linie (8, nebo chcete-li 8.0). rozdil je v tom, ze pro linii WP7 je to zrejme posledni takovy update, pro WP8 ne.
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8 - Srsly WTF?
Jirkaone 20. 03. 2013, 08:09:35
Odpovědět  Odkaz 
Co je tohle za Windows hate článek? Samozřejmě WP8 bude upgradeovatelný na WP9. To je jak brečet, že nedostáváte upgrade na Windows 95.
http://mynokiablog.com/2013/03/19/windowsphone-gently-reminds-all-that-wp8-is-upgradable-now-its-on-the-windows-core/
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Bari 20. 03. 2013, 12:13:34
Odpovědět  Odkaz 
Je to fakt srandovní, jak české bulvární weby přebírají navzájem informace. Tohle je jen běžné oznámení podpory jednotlivých operačních systémů, ale někdo z toho samozřejmě hned udělá obrovský trhák a skandál. Každý operační systém (a obecně i aplikace) má svůj životní cyklus a někdy u něj dojde ke konci podpory. Nebo u linuxových systémů to snad takto není? ;-) No a po WP8 přijde další verze WP, na kterou budou upgradovatelné všechny aktuální telefony s WP8. Nevím, co je na tom tak skandálního.

Nebo proč nepíšete stejně i o tom, že Ubuntu uznalo svůj neúspěch, když končí podpora u jeho starých verzí? ;-)
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Leoš 21. 03. 2013, 21:53:47
Odpovědět  Odkaz 
Ať je to jak chce, prostě Linux je nejlepší, pak je OSX pro bezmozky a tupé stádo ovcí (snobáky) a pak je tady Windows - klikátko pro "bl.b.ce" (a pro lidi co mají vypláchlý mozek, prostě tupý konzum....), které tlačí komerční konzumní M$ všude....
Společnost je hold konzumní, ještě, že je alternativa a jsem moc rád, že můžu používat Linux. I když OSX a WIN nikomu neberu....
Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Thor's Hammer 20. 07. 2013, 18:41:12
Odpovědět  Odkaz 
Tady je zase nekdo chytrej jak pumpa na sane...
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8 - Are You Fu*king Kidding Me?
Lucius Lucifery Wagner 19. 09. 2013, 21:57:00
Odpovědět  Odkaz 
Souhlasím, měl jsem Linux a Windows. Jde pouze o síle zvyku nikdy bych si netvrdil prohlásit, že Linux je sra*ka či nikoliv o Windowsech. Nejsem zdatný geek ,ale za to jsem zdatný v jiných oborech. A za wp8 jsem rád i když mouchy to má jako každý systém. Zda končí podpora? Bude to tím ,že se přejde na lepší upgradovanou verzi (určitě nemusím vysvětlovat co znamená upgrade ;) ) Tak si Linuxové holky dejte pokoj a jděte si ťukat do počítače :D
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Miroslav Holec 30. 10. 2013, 16:30:55
Odpovědět  Odkaz 
Je to standardní průběh. Každý OS má stanovenou dobu životnosti, protože se předpokládá jeho náhrada systémem novým. Oznámení lze přeložit: v červenci 2014 už tu bude nová verze s novou dobou podpory.

Windows Phone 7.x využívaly jiný HW, který neumožňuje na rozdíl od nových zařízení update. Oproti tomu u WP8 se předpokládá možnost update. Dokonce aktualizace již vyšly (GDR 2 venku, blíží se GDR 3 kterou si už teď mohou vývojáři vyzkoušet).

Nevím jestli článek od šéfredaktora linuxexpress hodnotícího platformu a produkty Microsoft je důvěryhodný.
Lukáš Jelínek Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Lukáš Jelínek 30. 10. 2013, 17:26:12
Odpovědět  Odkaz 
Ano, tato novinka opravdu nebyla příliš "povedená" - byla asi úplně nejhorší ze všech, které jsem kdy napsal (dnes už jde jejich počet do tisíců). Nechal jsem se tehdy unést komentáři na Slashdotu i jinde a promítl je do textu, což byla samozřejmě hrubá chyba. Od té doby si na to dávám ještě mnohem větší pozor než dřív a už by se tu v budoucnu nemělo nikdy nic takového objevit.

A jen pro úplnost, v té době jsem nebyl šéfredaktor (jsem až od 1. září) a LinuxEXPRES měl jiného vydavatele než dnes.
Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Eliška Liška 13. 02. 2014, 15:56:28
Odpovědět  Odkaz 
Co je to za kachna?

Já tam čtu: Windows Phone 8 Mainstream Support End Date 1/12/2016


http://support.microsoft.com/lifecycle/search/default.aspx?sort=PN&alpha=windows+phone&Filter=FilterNO&wa=wsignin1.0
Lukáš Jelínek Re: Microsoft zřejmě uznal neúspěch WP 8
Lukáš Jelínek 13. 02. 2014, 17:43:24
Odpovědět  Odkaz 
Není to kachna, došlo ke změně. V době vzniku článku Microsoft uváděl podporu jen do 8.7.2014.

Odpovědět

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz