přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft

Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft

world_warcraft100.png

Přáli jste si mít svůj vlastní svět? Kde budete moci sami nebo s kamarády dělat vše, co budete chtít? Článek vás provede instalací a nastavením TrinityCore, se kterým můžete mít tak trochu svůj vlastní World of Warcraft.


Projekt TrinityCore slouží k emulaci serveru pro známou hru World of Warcraft (WoW). Vznikl odštěpením části vývojářů z původního Mangosu. Dnes je vyvíjen ve dvou verzích – pro datadisk Wrath of the Lich King a Warlords of Draenor. V článku se budu zabývat prvním jmenovaným, protože je velice stabilní a naprostá většina věcí funguje bez chyb. Na druhou stranu zájemci o poslední datadisk Warlords of Draenor mohou podle tohoto návodu postupovat také, liší se jen v několika drobnostech a na ty v článku upozorním.

Co je potřeba?

TrinityCore pro svůj běh kromě „nearchaické“ verze systému a dalších knihoven vyžaduje také procesor s podporou instrukcí SSE2. Bohužel tak odpadá možnost server provozovat na zařízení s procesorem jiným než x86 (žádný ARM, PowerPC a další). Podporovány jsou tedy jen klasické 32bitové a 64bitové procesory.

Zájemci o provoz na jiné architektuře mohou zkusit některou ze starých verzí, která ještě SSE2 nevyžadovala, ale pro tento postup neexistuje žádný návod a ani se jím v tomto článku nebudu zabývat. Pro běh serveru doporučuji poslední verze oblíbených linuxových distribucí – návod je určen pro Ubuntu a Fedoru (obě v posledních verzích). Ubuntu 14.04 jsem otestoval také a vše funguje bez potíží. Kromě toho budete potřebovat i samotného herního klienta – je z něj potřeba exportovat mapy, vmapy a případně i mmapy.



Jako první věc je potřeba nainstalovat závislosti potřebné pro úspěšnou kompilaci, uživatelé Ubuntu je nainstalují takto:

sudo apt-get install build-essential autoconf libtool gcc g++ make cmake git-core wget p7zip-full libncurses5-dev zlib1g-dev libbz2-dev openssl libssl-dev mysql-server mysql-client libmysqlclient-dev libmysql++-dev libreadline6-dev libboost-dev libboost-thread-dev libboost-system-dev libboost-filesystem-dev libboost-program-options-dev libboost-iostreams-dev
sudo apt-get install libzmq-dev #Pro Warlords of Draenor

A ve Fedoře pak následovně:

sudo dnf install autoconf libtool gcc gcc-c++ make cmake git wget p7zip ncurses-devel openssl openssl-devel mariadb mariadb-server mariadb-devel readline-devel zlib-devel bzip2-devel boost-devel
sudo dnf install zeromq3-devel #Pro Warlords of Draenor

3, 2, 1 … kompilujeme!

Před samotným sestavením stáhněte zdrojové kódy TrinityCore:

git clone -b 3.3.5 git://github.com/TrinityCore/TrinityCore.git

a nebo případně verzi pro WoD:

git clone -b 6.x git://github.com/TrinityCore/TrinityCore.git

Potom připravte složku pro uložení zkompilovaných binárních souborů:

mkdir ~/wow_server
cd TrinityCore
mkdir build
cd build

a spusťte kompilaci:

cmake ../ -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=~/wow_server -DCONF_DIR=/home/$(whoami)/wow_server/etc -DTOOLS=1
make -j$(nproc)
make install

Pro zjednodušení jsem do návodu nepřidával instrukce na vytvoření uživatele vyhrazeného pro TrinityCore – jestliže budete server provozovat jen pro sebe, případně pár známých, tak to není potřeba.

Po úspěšné kompilaci je potřeba extrahovat datové soubory z herního klienta a nakopírovat je do patřičné složky serveru. Pomocí příkazu cd se v terminálu přesuňte do složky se hrou a spusťte postupně následující příkazy (v našem případě byla hra umístěna ve složce World of Warcraft v domovském adresáři)

cd ~/World\ Of\ Warcraft/
~/wow_server/bin/mapextractor
~/wow_server/bin/vmap4extractor
mkdir vmaps
~/wow_server/bin/vmap4assembler Buildings vmaps
mkdir mmaps
~/wow_server/bin/mmaps_generator
mkdir ~/wow_server/data
cp -r dbc maps vmaps mmaps ~/wow_server/data

Na slabších strojích může proces přípravy mmap trvat i několik hodin. Pokud o tuto funkčnost nemáte zájem, tak klidně generování mmap vynechejte. K čemu mmapy slouží, pochopíte nejlépe z tohoto videa na YouTube.

Instalace databáze a konfigurace

A dostáváme se k poslednímu kroku ke spuštění serveru. Před jeho spuštěním je potřeba naimportovat databázi (včetně aktualizací), správně nastavit konfigurační soubory a vytvořit účet hráče.

Začnu u konfiguračních souborů – ty je potřeba přejmenovat a upravit (popíši jen správné nastavení přístupu k databázi, zbytek si už upraví každý sám, soubor je plně okomentovaný).

cd ~/wow_server/etc/
cp worldserver.conf.dist worldserver.conf
cp authserver.conf.dist authserver.conf
cp bnetserver.conf.dist bnetserver.conf # Pro WoD

A nyní je potřeba upravit 2 konfigurační soubory:

worldserver.conf:
DataDir = "." změnit na DataDir = "../data"

a upravit pro přihlášení k MySQL databázi (trinity;trinity je jméno;heslo)

LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;trinity;trinity;auth"     

WorldDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;trinity;trinity;world"     

CharacterDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;trinity;trinity;characters"

Klidně pro soukromé účely využijte účet root, takže blok může vypadat takto (uživatel root bez hesla):

LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;;auth"     

WorldDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;;world"     

CharacterDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;;characters"

A podobně je potřeba upravit jeden řádek v authserver.conf:

LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;trinity;trinity;auth"

podle vzoru výše tedy do tohoto tvaru:

LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;root;;auth"

A nakonec můžete povolit mmapy:

mmap.enablePathFinding = 0 změnit na mmap.enablePathFinding = 1

Nyní je už jen potřeba vytvořit databázi, před začátkem se ujistěte, že běží MySQL server

wget https://github.com/TrinityCore/TrinityCore/releases/download/TDB335.59/TDB_full_335.59_2015_07_14.7z
7z x TDB_full_335.59_2015_07_14.7z
mysql -p -u root < ~/TrinityCore/sql/create/create_mysql.sql
mysql -p auth -u root < ~/TrinityCore/sql/base/auth_database.sql
mysql -p characters -u root < ~/TrinityCore/sql/base/characters_database.sql
mysql -p world -u root < ~/TDB_full_world_335.59_2015_07_14.sql
mysql -p characters -u root < ~/updates_tdb_33558_to_33559_only/characters_2015_03_21_2015_07_15.sql
cat ~/TrinityCore/sql/updates/auth/*.sql > ~/auth_updates.sql
cat ~/TrinityCore/sql/updates/characters/*.sql > ~/characters_updates.sql
cat ~/TrinityCore/sql/updates/world/*.sql > ~/world_updates.sql
mysql -p auth -u root < ~/auth_updates.sql
mysql -p characters -u root < ~/characters_updates.sql
mysql -p world -u root < ~/world_updates.sql

Tímto by byla databáze vytvořena a naplněna daty, stačí už tedy spustit samotný server:

./authserver
./worldserver

Je potřeba použít 2 okna terminálu, případně screen

Takto vypadá úspěšně spuštěný server Takto vypadá úspěšně spuštěný server

A pomocí příkazů do worldserveru vytvoříte herní účet s maximálními právy:

account create test test
account set gmlevel test 3 -1

(Jméno i heslo je zde „test“ a práva maximální.)

Nezapomeňte ještě nastavit správně realmlist herního klienta úpravou souboru realmlist.wtf ve složce Data/enGB (případně jiné jazykové verze) na 127.0.0.1, případně na IP adresu serveru, kde TrinityCore běží. U verze Warlords of Draenor ještě muusíte stáhnout upravený soubor WoW.exe. Během hraní se vám mohou hodit GM příkazy pro jednoduchou úpravu vlastností vaší postavy. Jejich seznam i s komentářem naleznete zde.

Pomocí GM příkazů si zajdete i v pár lidech raidy pro 25 hráčů a budete se dobře bavit Pomocí GM příkazů si zajdete i v pár lidech raidy pro 25 hráčů a budete se dobře bavit

Aktualizace serveru

Jednou za čas by bylo dobré server zaktualizovat na poslední revizi. Celý proces je časově poměrně náročný, takže aktualizace nemusíte provádět zbytečně často (doporučuji jednou za měsíc v případě verze pro WoTLK, WoD častěji).

Přesuňte se do složky se zdrojovými kódy a zaktualizujte je:

cd ~/TrinityCore
git pull

A nyní je potřeba novou verzi zkompilovat:

rm -R build
mkdir build
cd build
cmake ../ -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=~/wow_server -DCONF_DIR=/home/$(whoami)/wow_server/etc -DTOOLS=1
make -j$(nproc)
make install

A zaktualizovat databázi:

cat ~/TrinityCore/sql/updates/auth/*.sql > ~/auth_updates.sql
cat ~/TrinityCore/sql/updates/characters/*.sql > ~/characters_updates.sql
cat ~/TrinityCore/sql/updates/world/*.sql > ~/world_updates.sql
mysql -p auth -u root < ~/auth_updates.sql
mysql -p characters -u root < ~/characters_updates.sql
mysql -p world -u root < ~/world_updates.sql

Poznámka na závěr

Proces vytvoření serveru není úplně snadný, ale pokud se budete držet postupu výše, tak by vše mělo fungovat bez problémů. Jestliže i přesto narazíte na komplikace, tak se neváhejte v komentářích ptát, budu se vám snažit pomoct.

Nahoru

Příspěvky

Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Honza 25. 08. 2015, 15:35:48
Odpovědět  Odkaz 
Lze hrát WoW na Linuxu jinak než přes Wine?
Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Martin 25. 08. 2015, 17:17:34
Odpovědět  Odkaz 
Asi to nieje očakávaná odpoveď ale ešte stále je tu VirtualBox a jemu podobný :D
Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Zlobidlo 26. 08. 2015, 16:39:09
Odpovědět  Odkaz 
Dobre. A pokud mam na fyzickem stroji GNU/Linux, na nem ve Virtualboxu bezi Windows a v nem WoW, tak je to hratelne? Mate s takovymto provozem zkusenost?
Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Talpa 30. 08. 2015, 12:55:19
Odpovědět  Odkaz 
Mám jiné starosti než parit hry. Pak nemám takové hloupé dotazy. Virtualbox má aktuálně podporu paravirtualizace a to i pro grafiku a disky. Nevidím důvod proč by to přes nativní drivery nemělo běhat obstojně. Pokud tvůj hw stojí trochu za to
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
lolwut? 26. 08. 2015, 18:30:43
Odpovědět  Odkaz 
Připadá vám, že nabádat lidi k porušení EULA a dalších smluv je v pořádku? Já jen, že vytváření podobných věcí je porušením snad úplně všeho...
Lukáš Jelínek Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Lukáš Jelínek 26. 08. 2015, 20:30:23
Odpovědět  Odkaz 
Na toto téma už proběhla kratší diskuse na Twitteru. Podle § 66, odst. 1, písm. e) autorského zákona by popsaný postup měl být v souladu se zákonem. Co se týká EULA, její obsah neznám, ale kogentní ustanovaní zákona má před EULA, resp. jakoukoli licenční smlouvou přednost (pokud by došlo k rozporu).
Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Pista 27. 08. 2015, 07:38:46
Odpovědět  Odkaz 
To je veľmi krátkozraké. Idete sa slovíčkariť?
Postup ako taký a jeho zverejnenie nie je v rozpore so zákonom. A to je asi tak všetko o čo sa môžte oprieť.
Iná vec je ona morálna stránka veci. Licenčne ujednania použitia WoW porušujete hneď na niekoľkých frontoch (nabádate porušovať). Povyšovať zákon nad EULA nehovoriac. Ak si to začneme takto obhajovať, tak si môžme povedať, že GPL je tiež len zdrap hajzlového papiera a nemá žiadnu oporu v zákone.
Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Jiri Doskočil 27. 08. 2015, 13:07:17
Odpovědět  Odkaz 
A o co by se asi tak měl podnikatel, provozující svou činnost opírat, když ne o zákony té země, kde podniká?
Pokud firma má na svůj produkt eulu, která je v souladu se zákonem v zemi jedné a v druhé ne, měla by ji pro tu druhou zemi upravit.
Pokud tak neučiní a svůj produkt distribuje v zemi s eulou, která je v rozporu s tamními zákony, je to její rozhodnutí a sama za to nese riziko.
GPL není v rozporu s EU zákony.

"Povyšovať zákon nad EULA nehovoriac"

No snad by jste nechtěl smlouvu dvou subjektů povyšovat nad zákon?
Tak trochu drzost z vaší strany obviňovat z nemorálnosti někoho, kdo jedná v souladu se zákonem.
Lukáš Jelínek Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Lukáš Jelínek 27. 08. 2015, 13:47:32
Odpovědět  Odkaz 
S tímto přístupem bychom nemohli například používat třeba některé kodeky, protože se na ně vztahují patenty a bez získání patentové licence je v některých státech jejich použití nelegální (proto také nejsou obsaženy v některých linuxových districích). Jenže tady zkrátka platí jiné právo než třeba v USA. Podobně tady neplatí DMCA a naopak tu platí právo na užití některých děl pro osobní potřebu. A tak by se dalo pokračovat.

Ohledně nelegálnosti GPL - ano, do roku 2006 byla nelegální (a při přípravě nového občanského zákoníku hrozilo, že k tomu dojde znovu), přesněji nemohla se nikdy stát podmínkami licenční smlouvy, protože k uzavření takové smlouvy by bývalo muselo dojít výslovným úkonem z obou stran (k čemuž nedocházelo). Čili používání Linuxu a kteréhokoli jiného FOSS (protože se to týkalo i ostatních licencí) bylo dříve podle našeho práva neoprávněným užíváním softwaru.

Jak přesně je to s GPL dnes, je otázkou, protože to žádný náš soud zatím neřešil, pokud vím (nejblíže to řešil soud v Německu, který platnost GPL uznal). Není jednotný právní názor například na to, zda lze odmítnout odpovědnost za vady. Nelze tedy vyloučit, že tato část GPL a dalších licencí FOSS je z pohledu našeho práva neplatná i nyní. To říkám jen pro úplnost, nad rámec původního tématu diskuse.
Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
A 27. 08. 2015, 14:53:33
Odpovědět  Odkaz 
Dobře. Takže autorské právo, duševní vlastnictví a podobné věci Vás evidentně nezajímají.
Už jen to, že upravujete soubory hry je v rozporu s autorským právem nebo snad ne?
Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Ellendway 27. 08. 2015, 15:25:36
Odpovědět  Odkaz 
Řekl bych, že vše je právě v rozporu s § 66.

Bod e) v prvním odstavci zákonů říká: "Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, jestliže rozmnožuje kód nebo překládá jeho formu při rozmnožování počítačového programu nebo při jeho překladu či jiném zpracování, úpravě či jiné změně, je-li k ní oprávněn, a to samostatně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby,..."

Je tam důležité právě to, že k tomuto kroku musí být uživatel oprávněn. K tomuto kopírování databáze a upravování herních souboru nikdo svolení nedal.
Lukáš Jelínek Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Lukáš Jelínek 27. 08. 2015, 18:49:39
Odpovědět  Odkaz 
Takový výklad by činil dané ustanovení nelogické, protože by v tom případě zcela postrádalo jakéhokoli smyslu (nebylo by potřeba). Navíc i pokud bychom tento výklad přijali, stále je tu ještě písm. a) téhož odstavce téhož paragrafu.

Jinak v knize Autorský zákon - Komentář (Telec, Tůma; Beck 2007) je k § 66 uvedeno toto:

„Osobou, která může využít stanovených omezení autorského práva (bezúplatných zákonných licencí), je každý tzv. oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, který smí i přes existenci autorského práva nakládat s počítačovým programem způsoby taxativně stanovenými. Obecně vzato je možné v souladu s
komunitárním právem dovozovat tři účelově stanovená omezení autorského práva, a toza účelem:
a) běžného provozu počítačového programu,
b) pořízení záložní rozmnoženiny počítačového programu,
c) dosažení interoperability nezávisle vytvořeného počítačového programu.“

Tady se zjevně jedná o případ c), tedy dosažení interoperability s nezávisle vytvořeným programem (TrinityCore).
František Zatloukal Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
František Zatloukal 27. 08. 2015, 20:41:06
Odpovědět  Odkaz 
>>>K tomuto kopírování databáze a upravování herních souboru nikdo svolení nedal.

Ještě bych dodal, že v tomto případě nedochází ani k upravování herních souborů, ani ke kopírování databáze. Databázi vytvořili autoři TrinityCore a uvolnili ji pod svobodnou licencí.
Re: Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Ellendway 28. 08. 2015, 08:46:37
Odpovědět  Odkaz 
K úpravě herních souborů dochází a sám to tam uvádíš.

"Nezapomeňte ještě nastavit správně realmlist herního klienta úpravou souboru realmlist.wtf ve složce Data/enGB (případně jiné jazykové verze) na 127.0.0.1, případně na IP adresu serveru, kde TrinityCore běží. U verze Warlords of Draenor ještě muusíte stáhnout upravený soubor WoW.exe."
František Zatloukal Re: Re: Re: Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
František Zatloukal 28. 08. 2015, 09:57:25
Odpovědět  Odkaz 
Dobře, kdo se chce vyhnout i úpravě souboru realmlist.wtf, tak může do /etc/hosts přidat:
127.0.0.1 eu.logon.worldofwarcraft.com

(nezapomeňte změnit eu.logon.worldofwarcraft.com na doménu z prvního řádku v realmlistu jestliže je v něm něco jiného než jsem uvedl)

K WoD se vyjadřovat nebudu, článek je primárně určen pro WoTLK.
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
kolemjdouci 27. 08. 2015, 22:13:29
Odpovědět  Odkaz 
Je fajn ze to existuje, ale asi jenom dve veci:
1) pro pripojeni na takovy server se v minulosti musel editovat "conf" soubor ve hre u uzivatele, rsp. pridat IP na server / coz bylo a nejspis stale je neadekvatni zasah do aplikace ve smyslu nepovoleneho pozmenovani atd., nicmene tohle bude delat uzivatel a neresi to server
2) minulost zna spoustu pripadu, kdy se nektere free servery dostaly mezi az prilis oblibene a byly uzavreny, zelezo zabaveno, provozovatele hnani k soudu

Mangos jako takovy vznikl snad v prvni verzi jako univerzitni projekt, ktery mel dokazat ze "to" jde (takove reverzni inzenyrstvi v hernim prumyslu).


Dalsi vec je smysl takovych serveru. Nevim jak dnes, ale v dobe kdy na oficialnim serveru bezel patch 3.0.2 (Wotlk), tak free servery stezi zvladaly fungovat do TBC. Vetsina veci nefungovala a nebo fungovala jinak. Pamatuji si, jak nektere bosse musel chodit zabijet admin - proste krome raidu si do instance vlezl i "extra" admin a koukal jak bosse zklepavaji a jak jej dostali pod urcitou uroven HP, tak ho admin zabil, protoze kvuli nejake chybe byl boss nesmrtelny (haha...). S prichodem patche 4.0.1 (Cataclysm) na oficialnich serverech to slo s kvalitou free serveru jeste vice z kopce, kdy se vetsina s vervou pustila do aplikace patche 3.0.2 a prestalo fungovat i to co docela fungovalo pred tim.
WoW jiz par let nehraji, ale me letite zkusenosti s free servery jsou dost negativni. Pokud si clovek chce hru opravdu uzit, tak nema smysl vahat a jit na original - tedy oficialni servery.

Vzhledem k opadajicimu zajmu o oficialni serveru (klesajici pocet predplatitelu) bych se ani nedivil, kdyby advokati Blizzardu zacali vic kousat a likvidovat free servery, predevsim ty ktere nejakym zpusobem verejne vyzyvaji sve hrace k podpore a sponzoringu.
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
kolemjdouci 27. 08. 2015, 22:22:52
Odpovědět  Odkaz 
Jinak hrat WoW nebo D3 ve VirtualBoxu zni trosku strasidelne, teda zejmena na narocny hw. vykon. Dalsi moznost je vyuzit VMWare PLayer, ktery by mel byt zdarma a snad mel trosku lepe fungovat po hw. strance.

Realne pak vsechno v linuxu jede bud primo ve Wine, nebo v POL (PlayOnLinux - take postavene na Wine). V minulosti byla hodne oblibena CEDEGA optimalizovana zejmena na hry (taktez postavena na Wine s placenymi DLL z Windows), nicmene dnes asi ukoncen vyvoj. Asi posledni "placena" moznost je CrossOver (take postaveny na Wine + placene DLL), ktery je primarne zamereny na aplikace.


https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1922
https://www.playonlinux.com/en/app-14-World_Of_Warcraft.html
https://www.codeweavers.com/compatibility/crossover/world-of-warcraft
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
AlastorM 28. 08. 2015, 13:53:15
Odpovědět  Odkaz 
Instalace a provoz takového serveru by neměla být nelegální, jelikož takový server neobsahuje žádnou práci Blizzardu, jde o práci tvůrců Trinity core a jiných a je volně k dispozici. Jedinou nelegální věcí je snad úprava realmlistu.

A free servery nikoho nenutí k platbám, sponzorské dary, donate jsou dobrovolné, nejde o platbu za hru, takže kritiky si tu nechte, tento článek nic neporušuje. Provozovatelé serverů se drží platných zákonů, jen hráči jsou ti co musí porušovat zákon, pokud už. Proč si myslíte, že žádný free server není v USA? tam to je nelegální, ale jinde jsou jiné zákony.
Tomáš Crhonek Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Tomáš Crhonek 28. 08. 2015, 14:35:55
Odpovědět  Odkaz 
"Jedinou nelegální věcí je snad úprava realmlistu."

Musím říct, že jsem velmi znepokojen celou diskusí. Proč by měla být úprava souboru na vašem počítači nelegální? To už jen tak odevzdáváte prostor svého počítače někomu jinému? To se dobrovolně vzdáváte dalšího prostoru (a je celkem jedno, jestli fyzického nebo virtuálního) a dalších svobod?

Navíc, pokud je vám tak moc proti srsti úprava souborů, které jste získali zákonným způsobem a nikam je dále nedistribujete, tak si klidně můžete nastavit překlad DNS tak, aby zrovna na tuto adresu vracel jinou odpověď, podle požadavků vaší sítě.

Z této diskuse je mi fakt smutno, obzvláště v zemi, kde si kde kdo kompy staví sám (což byl taky šok pro zahraniční výrobce, kteří se snažili prosadit prodeje sestav), kde si každý sám upravuje OS a v neposlední řadě také v zemi, která má dlouhou tradici v upravování software (od doby osmibitů až dodnes).

Chápu, že pro některé zahraniční "vlastníky práv" je toto nepohodlné, ale to přece neznamená, že se té svobody dobrovolně vzdáme.

Můj počítač je můj majetek a jestli si jej natřu na růžovo a hodím z šestého patra a nebo v jeho paměti změním pár bajtů, je jen a jen moje věc.
Re: Re: Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
kolemjdouci 30. 08. 2015, 21:26:44
Odpovědět  Odkaz 
2Tomáš Crhonek:
Pokud pri instalaci nejakeho software (i hry) potvrzujete nejake podminky uziti a tam se vyskytuje zminka o tom, ze nebudete svevolne pozmenovat obsah instalovanych souboru atd., tak se domnivam ze to neni zcela jedno.

Nicmene clanek je fajn, jestli to opravdu funguje a postavy (charry) se neztraci v texturach nebo nepropadaji (idealne na vznasejicich objektech) a mechanicky obecne funguji alespon trochu jak by fungovaly na oficialnich serverech tak je to posun :-)
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
AlastorM 28. 08. 2015, 16:02:56
Odpovědět  Odkaz 
o té úpravě realmlistu píše Ellendway 28. 08. 2015, 08:46:37, to není můj názor, podle mě v tom problém není ale celá diskuse je vedena tímto stylem, bohužel, přitom článek zrovna o tomto je velmi dobrý a jsem za něj rád
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
martin 3. 09. 2015, 19:37:27
Odpovědět  Odkaz 
Dobře a teď každý kdo tu vytahuje zákony a je/byl hráčem a nikdy nepoužil nějaký trainer, případě změnou nějakého souboru si přidal nějakou měnu tak at se de udat. i toto je neoprávněný zásah, stejně jako crack hry atd.
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
brm 27. 04. 2016, 17:58:48
Odpovědět  Odkaz 
A ako to nakoniec moze skoncit: Private Server Nostalrius 150000 aktivnych hracov, 800000 uctov: https://en.nostalrius.org
Oznamenie o ukonceni: http://www.polygon.com/2016/4/7/11384154/world-of-warcraft-nostalrius-shutdown-blizzard
Blizzard vyjadrenie: http://www.mmo-champion.com/content/5649-Official-Reply-to-Vanilla-Servers-and-Nostalrius
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Zdenda 23. 11. 2016, 12:51:02
Odpovědět  Odkaz 
Ahoj, mám problém a jdu proto sem vždy jsem tu svůj problém vyřešil.
Týká se to toho že jsem si konečně zprovoznil svůj linux server a nějak se učím jelikož jsem fanda wow tak jsem si chtěl pro sebe a mého kamaráda svůj wow server podle návodu na?

https://www.linuxexpres.cz/software/ponorte-se-do- sveho-azerothu-aneb-vas-vlastni-world-of

vše probíhalo dobře až do kompilace konkrétně po zadání příkazu ""cmake ../ -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=~/wow_server -DCONF_DIR=/home/$(whoami)/wow_server/etc -DTOOLS=1""

tak server vyhodil hlášku:

CMake Error at CMakeLists.txt:12 (cmake_minimum_required):
CMake 3.0 or higher is required. You are running version 2.8.12.2


-- Configuring incomplete, errors occurred!

Jsem na linuxech ještě lama tak prosím mějte se mnou trpělivost a pište mi vše jak pro kreténa děkuji.

Předem děkuji všem i těm kteří mi budou chtít nadávat nebo mít divné poznámky protože i tito lidé si toto přečetli.
Zdenda
mám UBUNTU v14.04.05 lts
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
nobody 23. 11. 2016, 19:28:26
Odpovědět  Odkaz 
poradim jen obecne wow sem neresil...

od doby kdy vysel ten clanek doslo ve zdrojakach k posunu ktery vyzaduje novejsi verzi prekladac cmake tak jak hlasi verze 3.0 a vyssi... v Ubuntu 14.04 mas oficialne dostupnou 2.8.12.2... mas 3 zakladni moznosti:
1. pouzit stare zdrojaky ktere si vystacili s cmake 2.x => urite nedoporucuju
2. pouzit novejsi verzi Ubuntu 16.04.1 LTS kde je cmake 3.5.1 => osobne (zatim) nedoporucuju
3. pridat cmake3 do Ubuntu 14.04 => doporucuju :)

ad 3 muzes:
A. stahnout zdrojaky z zkompilovat si to sam => prisel by jsi o aktualizace, pokazde bys musel to same delat rucne, plus mozna jine problemu ktere ted netusim, postup neco jako(akorat ze aktualni stable je 3.7):
https://www.claudiokuenzler.com/blog/611/installing-cmake-3.4.1-ubuntu-14.04-trusty-using-alternatives
ofiko dl: https://cmake.org/download/#latest

B. pridat PPA => doporucuju (zaroven doporucuju si zjistit informace o tom co to PPA je)
pro 14.04 je tam cmake 3.2.2, to by ti melo stacit a budes mit pripadne aktualizace balicku cmake z toho PPA
https://launchpad.net/~george-edison55/+archive/ubuntu/cmake-3.x
Ponořte se do svého Azerothu, aneb váš vlastní World of Warcraft
Zefram 11. 12. 2016, 21:28:12
Odpovědět  Odkaz 
Ahoj,
když zadám příkaz u plnění mysql konkrétně "mysql -p characters -u root < ~/updates_tdb_33558_to_33559_only/characters_2015_ 03_21_2015_07_15.sql"

napíše to nějakou chybu na řádku 2 konkrétně:
ERROR 1054 (42S22) at line 2: Unknown column 'caster_guid' in 'character_aura'


nesetkal se někdo stím ?? a nebo co stím ??

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz