přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Využívají naši čtenáři vše, co jim nabízíme?

Využívají naši čtenáři vše, co jim nabízíme?

Snažíme se nabízet vám maximum služeb a informací. Ale víte o nich a používáte je?


Jen samotný LinuxEXPRES nabízí množství RSS kanálů, ovšem zdá se, že uživatelé s nimi neumějí nebo nechtějí pracovat a podle všeho volí konzervativní a z mého pohledu nepraktickou cestu - zadají adresu webu do prohlížeče a "jdou" se podívat, co je nového. Jak je (tedy vás) přesvědčit, že RSS je výborná technologie? Máme několik webů, každý z nich má obvykle několik kanálů. Chceme, abyste sledovali všechny naše weby, a to se osobní kontrolou nedá zvládat. Máme také další technologie -  ale jak čtenáře naučit, aby je používali, když to nejde ani v případě tak jednoduché věci, jako je RSS?

Množství webů a služeb

Ptáte se, proč toho máme tolik, když to nikdo nechce?

Z našeho pohledu je to jasné - chceme být vidět, chceme nabízet maximum možného, chceme a částečně "musíme" být v obraze a moderní.

Zdá se, že z pohledu uživatele či čtenáře to není vůbec důležité. Jediné, co se počítá, je pravidelný a kvalitní obsah. My ale chceme nabízet víc než to, kvalitní obsah je pro nás samozřejmostí (bereme ho za jednu z nejvyšších hodnot).

Ze všech přístupů od 1. ledna 2009 do 18. srpna 2009 bylo 94,8 % přímých (tedy "osobní kontrola") a jen zbývajících 5,2 % bylo na základě RSS. A to jsou započítány i parazitní weby, agregátory a linkovací farmy, které jsou založeny právě na RSS. (Aspoň je vidět, že je moc lidí nečte. ;-))

Google nabízí množství skvělých produktů zdarma. Od okamžiku, kdy správa webů přešla pod Liberix, jsme začali tyto technologie od Googlu používat víc - dokumenty (a formuláře), diskuze, kalendář, webová alba Picasa, YouTube, prezentace... Je to skvělé, protože neziskovka, kterou Liberix je, nemusí řešit správu a prezentaci mnoha dat, prostě je můžeme rovnou publikovat.

Chce je ale čtenář?

Problém je, že to v podstatě nikoho nezajímá a skoro nikdo to nepoužívá.

Tak přemýšlím, čím to je - data tam máme, aktualizujeme je, máme o čem psát a myslím, že to nejsou "prázdné" informace. Máme Twitter - sleduje nás pět a půl lidí. Diskuzní fórum o Linuxu zeje prázdnotou a ze slušnosti mi občas někdo odpoví, když se to snažím rozhýbat (díky, Martine Šíne).

Odpovědi vidím dvě: Buď nejsme schopní to lidem naservírovat, nebo je to nezajímá. Ta druhá je horší a nechci ji slyšet :-), takže beru tu první. Jakým způsobem máme informovat o tom, že používáme všechny možné technologie, služby a weby, že máme profily a data na mnoha různých portálech a můžete se s námi družit, diskutovat, debatovat a dozvědět se, co Liberix připravuje nebo čím byste třeba mohli pomoci (pokud máte zájem)? Přece jen má naše neziskovka mnohem více aktivit než je správa webů...

Kam umístit informace?

  • Na titulku webů můžeme dát jednu ikonu - kterou ale? Víc se tam nevejde, už teď jsou titulky vytížené.
  • Vytvořit k článku panel s ikonami nebo je umístit do perexu? Jenže tam jsou kontextové informace, což profil na Twitteru, YouTube nebo síť přátel Google není.
  • V sekci či na speciální stránce tyto informace nikdo hledat nebude a nenajde je. Částečně už tam jsou a je to poznat.

Tak kam? Poraďte! Zapojíte se? Budete nás sledovat, komentovat, diskutovat i jinými prostředky než na našich webech?

Nahoru

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Top články z OpenOffice.cz

Vlastimil Ott

Vlastimil Ott

Spolupracuji s obecně prospěšnou společností Liberix, školím LibreOffice, WordPress, rozumím open source.


  • Distribuce: Xubuntu, Linux Mint
  • Grafické prostředí: Xfce

| proč linux | blog



Public Relations

Bezpečné zálohování a spolehlivá obnova dat jsou odpovědí na všudypřítomnou hrozbu ransomwaru

VeeamUž to tak vypadá, že ransomware ze světa nezmizí, a organizace se tomu musí přizpůsobit, aby dokázaly tuto hrozbu přežít a zajistit odolnost svého podnikání vůči jejím dopadům. Na ransom­ware se musíme přestat dívat jako na náhodnou událost, ale vnímat ji jako stále přítomnou hrozbu, kdy už není otázka, zda a kdy, ale jak často nás zasáhne.

Pokračování ...



Public Relations

Jak se chránit před zranitelnostmi? MSP službou!

ZebraPočet softwarových zranitelností neustále roste – zatímco v roce 2021 bylo dle informací katalogu CVE zjištěno celkem 20 171 zranitelností, vloni došlo k dalšímu nárůstu na rekordních 25 277 případů. Navíc také roste jejich závažnost, a i v roce 2022 se zvýšil počet tzv. kritických zranitelností. Mezi nimi například proslulý Log4J.

Pokračování ...



Public Relations

Průkopnická automatizovaná obrana pohyblivých cílů

SophosS tím, jak se prostředí kybernetických hrozeb stává stále složitějším, bezpečnostní týmy čelí rapidnímu nárůstu počtu hrozeb. Mnoho organizací se potýká s vysokým počtem výstrah a falešně pozitivních hlášení, což vede k neustálému úsilí o jejich vyřešení a zbytečnému zatěžování zdrojů a snižování účinnosti zabezpečení.

Pokračování ...