přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Využívají naši čtenáři vše, co jim nabízíme?

Symphera - PM konference

Využívají naši čtenáři vše, co jim nabízíme?

Snažíme se nabízet vám maximum služeb a informací. Ale víte o nich a používáte je?


Jen samotný LinuxEXPRES nabízí množství RSS kanálů, ovšem zdá se, že uživatelé s nimi neumějí nebo nechtějí pracovat a podle všeho volí konzervativní a z mého pohledu nepraktickou cestu - zadají adresu webu do prohlížeče a "jdou" se podívat, co je nového. Jak je (tedy vás) přesvědčit, že RSS je výborná technologie? Máme několik webů, každý z nich má obvykle několik kanálů. Chceme, abyste sledovali všechny naše weby, a to se osobní kontrolou nedá zvládat. Máme také další technologie -  ale jak čtenáře naučit, aby je používali, když to nejde ani v případě tak jednoduché věci, jako je RSS?

Množství webů a služeb

Ptáte se, proč toho máme tolik, když to nikdo nechce?

Z našeho pohledu je to jasné - chceme být vidět, chceme nabízet maximum možného, chceme a částečně "musíme" být v obraze a moderní.

Zdá se, že z pohledu uživatele či čtenáře to není vůbec důležité. Jediné, co se počítá, je pravidelný a kvalitní obsah. My ale chceme nabízet víc než to, kvalitní obsah je pro nás samozřejmostí (bereme ho za jednu z nejvyšších hodnot).

Ze všech přístupů od 1. ledna 2009 do 18. srpna 2009 bylo 94,8 % přímých (tedy "osobní kontrola") a jen zbývajících 5,2 % bylo na základě RSS. A to jsou započítány i parazitní weby, agregátory a linkovací farmy, které jsou založeny právě na RSS. (Aspoň je vidět, že je moc lidí nečte. ;-))

Google nabízí množství skvělých produktů zdarma. Od okamžiku, kdy správa webů přešla pod Liberix, jsme začali tyto technologie od Googlu používat víc - dokumenty (a formuláře), diskuze, kalendář, webová alba Picasa, YouTube, prezentace... Je to skvělé, protože neziskovka, kterou Liberix je, nemusí řešit správu a prezentaci mnoha dat, prostě je můžeme rovnou publikovat.

Chce je ale čtenář?

Problém je, že to v podstatě nikoho nezajímá a skoro nikdo to nepoužívá.

Tak přemýšlím, čím to je - data tam máme, aktualizujeme je, máme o čem psát a myslím, že to nejsou "prázdné" informace. Máme Twitter - sleduje nás pět a půl lidí. Diskuzní fórum o Linuxu zeje prázdnotou a ze slušnosti mi občas někdo odpoví, když se to snažím rozhýbat (díky, Martine Šíne).

Odpovědi vidím dvě: Buď nejsme schopní to lidem naservírovat, nebo je to nezajímá. Ta druhá je horší a nechci ji slyšet :-), takže beru tu první. Jakým způsobem máme informovat o tom, že používáme všechny možné technologie, služby a weby, že máme profily a data na mnoha různých portálech a můžete se s námi družit, diskutovat, debatovat a dozvědět se, co Liberix připravuje nebo čím byste třeba mohli pomoci (pokud máte zájem)? Přece jen má naše neziskovka mnohem více aktivit než je správa webů...

Kam umístit informace?

  • Na titulku webů můžeme dát jednu ikonu - kterou ale? Víc se tam nevejde, už teď jsou titulky vytížené.
  • Vytvořit k článku panel s ikonami nebo je umístit do perexu? Jenže tam jsou kontextové informace, což profil na Twitteru, YouTube nebo síť přátel Google není.
  • V sekci či na speciální stránce tyto informace nikdo hledat nebude a nenajde je. Částečně už tam jsou a je to poznat.

Tak kam? Poraďte! Zapojíte se? Budete nás sledovat, komentovat, diskutovat i jinými prostředky než na našich webech?

Nahoru

Top články z OpenOffice.cz

Vlastimil Ott

Vlastimil Ott

Spolupracuji s obecně prospěšnou společností Liberix, školím LibreOffice, WordPress, rozumím open source.


  • Distribuce: Xubuntu, Linux Mint
  • Grafické prostředí: Xfce

| proč linux | blog