přejít na obsah přejít na navigaci

Linux E X P R E S, Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty

Veeam

Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty

Thunderbird

V tomto krátkém článku se podíváme blíže na problematiku zasílání potvrzení o přečtení a doručení e-mailů i na možnost stáhnout všechny maily ve všech složkách jedním kliknutím. 


reklama

Potvrzení o doručení

Potvrzení o přečtení a potvrzení o doručení jsou dvě podobné funkcionality, ale je mezi nimi podstatný rozdíl. Vloží-li se do e-mailu žádost o potvrzení o doručení, odesílateli se zašle po doručení e-mailu adresátovi zpráva o doručení. V případě žádosti o potvrzení o přečtení se zpráva odešle až poté, co se e-mailová zpráva otevře (příp. je nutná interakce s uživatelem, který musí potvrzení potvrdit stisknutím příslušného tlačítka, čímž se odesílateli zašle potvrzovací e-mail).

V rámci jednoduchosti je v dalším textu žádost o potvrzení (doručení, přečtení) jednoduše nazývána jako potvrzení.

V Thunderbirdu lze zasílání potvrzení o přečtení určovat globálně i pro jednotlivé účty zvlášť. Globálně lze nastavovat potvrzení o přečtení v okně Předvolby z nabídky Úpravy. Zde na záložce Obecné stiskněte tlačítko Potvrzení o přečtení. Otevře se menší okno s několika přepínači a dalšími ovládacími prvky.

Tím úplně prvním je zaškrtávací pole Při odesílání zpráv vždy vyžadovat potvrzení o přečtení. Pokud jej zaškrtnete, budou se všem odeslaným e-mailům přidávat žádosti o potvrzení. V následující části okna určujete, co se stane s e-mailem, který jste od adresáta obdrželi jako potvrzení o přečtení; může skončit klasicky v doručené poště anebo může být automaticky přemístěn do složky odeslané pošty.

Globální nastavení potvrzení o přečtení Globální nastavení potvrzení o přečtení

Pro případ, že naopak vám dorazí e-mail s žádostí o potvrzení, můžete určit, jak má Thunderbird s žádostí naložit. Buď můžete potvrzení zcela odmítnout – zaškrtněte Nikdy neodeslat potvrzení o přečtení. Jsou ale i jiné možnosti; Thunderbird se vás může zeptat, co vy sami chcete s potvrzením udělat (tedy zda odpovědět či nikoliv). Na výběr je několik možností (viz obrázek nahoře), ke každé lze určit akci – neodesílat, vždy odesílat nebo se dotázat. Dotázání vypadá tak, že se v záhlaví zprávy zobrazí informační panel se dvěma tlačítky, které vám umožňují potvrzení o přečtení zaslat či jej ignorovat.

Informační panel e-mailu s potvrzením o přečtení Informační panel e-mailu s potvrzením o přečtení

Velmi podobně to funguje toto nastavení pro jednotlivé účty. Otevřete okno Úpravy | Nastavení účtu. Vyberte účet a na záložce Potvrzení o přečtení zkonfigurujte zasílání a přijímání potvrzení o přečtení. Můžete využít předdefinovaného globálního nastavení – toho, které je popsáno v předchozím odstavci. Pro jistotu se na něj můžete podívat po stisknutí tlačítka Globální nastavení. Chcete-li specifické nastavení pro daný účet, vyberte z přepínače stav Nastavit vlastní potvrzení o přečtení pro tento účet. Tím se zpřístupní i další pole, jež jsou prakticky totožná s globálním nastavením.

Nastavení potvrzení o přečtení pro jednotlivé účty Nastavení potvrzení o přečtení pro jednotlivé účty

A konečně lze potvrzení o přečtení zasílat i při psaní každého jednotlivého e-mailu. Konkrétně můžete využít nabídku Možnosti | Potvrzení o přečtení. Zde také na jediném místě v Thunderbirdu najdete možnost odeslat doručenku – Potvrzení o doručení.

Potvrzení o přečtení, odeslaná adresátem odesílateli Potvrzení o přečtení, odeslaná adresátem odesílateli

Potvrzení o přečtení by se snáze zasílalo, pokud by k němu bylo k dispozici nějaké tlačítko. To však existuje – nainstalujte si rozšíření Return Receipt Toolbar Button a po restartu Thunderbirdu budete mít v okně zprávy k dispozici tlačítko Potvrzení o přečtení. Pokud tomu tak není, klikněte pravým, tlačítkem na oblast tlačítkové lišty pravým tlačítkem myši a vyberte z nabídky Vlastní. Příslušné tlačítko můžete na tlačítkovou lištu poté přetáhnout.

Jak synchronizovat všechny složky naráz

Spravujete řadu e-mailových účtů a nechce se vám obnovovat každý zvlášť? Jistě, můžete využít klávesové zkratky [Shift + F5]. Můžete ale i v tomto případě využít dobrodiní jediného kliknutí. Nainstalujte si rozšíření Get All Mail Button Thunderbird a ušetříte si tak spoustu tahanic se sekretářkami a dalším nepřizpůsobivým personálem :-) Na liště v hlavním okně by se mělo objevit tlačítko Přijmout vše, pokud ne, přetáhněte ho způsobem popsaným výše.

Tlačítko Přijmout vše Tlačítko Přijmout vše

Poznámka šéfredaktora: Obnovit účty lze i bez uvedeného rozšíření, ale znamená to jeden klik navíc. Je třeba rozbalit seznam účtů rozbalovátkem vedle Přijmout zprávy a potom zvolit Přijmout všechny nové zprávy. Pouhý stisk tlačítka Přijmout zprávy synchronizuje jen aktuální účet!



Nahoru

(Jako ve škole)
Průměr: 4,50 | Hodnotilo: 2
 

Top články z OpenOffice.cz

Příspěvky

Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty
andi 30. 03. 2017, 20:38:06
Odpovědět  Odkaz 
Od verzie mi tlačítko "Přijmout všechny nové zprávy" nereaguje a nestiahnu sa žiadne správy. Neviete v čom môže byť problém?
Zatiaľ zostávam pri verzii 38.7.2 kde to tlačítko ešte funguje. (Mám 10 účtov a manuálne sa prepínať na každý zvlášť a kontrolovať novú poštu sa mi ozaj nechce)
Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty
andi 30. 03. 2017, 20:38:49
Odpovědět  Odkaz 
Od verzie 45...
Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty
andi 30. 03. 2017, 20:40:03
Odpovědět  Odkaz 
Pridal som aj spomínané rozšírenie a nič, rovnaký výsledok - ani sa len nezačne kontrola účtov.
Doplňky pro Thunderbird IX. – potvrzení o doručení, hromadné stažení pošty
andi 30. 03. 2017, 22:13:49
Odpovědět  Odkaz 
už vyriešené, problém robili RSS kanály, odobraté a pridané nanovo, vše OK

Přidat názor

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích a pravidlech najdete v nápovědě.
Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu rss



 
 

Petr Valach

Petr Valach

Patřím mezi hrdé uživatele a propagátory svobodného a open-source softwaru. Od roku 2009 píšu články pro OpenOffice.cz a LinuxEXPRES.cz. Svobodný software uplatňujeme v redakci www.exospace.cz , v níž jsem šéfredaktorem. Redakce ExoSpace.cz podporuje redakce LinuxEXPRES.cz a OpenOffice.cz, jejichž šéfredaktor Lukáš Jelínek je naším čestným členem.


  • Distribuce: LinuxMint
  • Grafické prostředí: KDE
  • Hodnocení autora: *

| blog